تکنولوژی

خاموشی خواستار ابطال اقدامات برای تشکيل مجمع تشکل های آی تی در اتاق بازرگانی شد

آی تی ایران – رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ضعف بخش خصوصي را ناشي از وجود نفاق در درون آن دانستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی سعيدي و مظلوم، رييس و نايب رييس سازمان نظام صنفي رايانه اي با خاموشي رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ديدار کردند.

در اين ديدار که با حضور انتظاري مدير امور بين الملل اتاق و طلايي برگزار شد، سعيدي رييس سازمان گزارشي از روند شکل گيري سازمان نظام صنفي رايانه اي را ارايه و آمادگي سازمان براي همکاري گسترده با اتاق را اعلام نمود.

سپس خاموشي رییس اتاق بازرگانی با اشاره به سوابق فعاليت اتاق در جهت نهادينه کردن حقوق مالکيت معنوي و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در کشور اظهار داشت که در شرايط حاضر، حضور در بازارهاي جهاني مستلزم استفاده از اين فناوري است و اتاق نيز از چندين سال پيش براي تحقق آن تلاش کرده است. وي اظهار اميدواري کرد که سازمان نظام صنفي رايانه اي به توسعه اين فناوری در کشور کمک کند.

مرتبط:
* تعدد تشكل‌ها در صنف آي‌تي توان اين بخش را كاهش داده است: جنگ انحصار، اين بار در بخش غيردولتي
* اعتراض سنديکای توليد کنندگان آی تی به فهرست تعرفه های پیشنهادی سازمان نظام صنفی
‌* تشکل جدید التاسیس فناوری اطلاعات : سازمان نظام صنفی رايانه ای قانونی نیست

در ادامه جلسه وی با ريشه يابي مشکلات بخش خصوصي، علت اصلي را در وجود نفاق در آن دانسته و با اشاره به اينکه چون نظام صنفي رايانه اي براساس مصوبه مجلس تاسيس شده و يک صنف مستقل تلقي مي شود. اتاق هيچ گونه دخالتي در امور آن نداشته و اجازه نخواهد داد که به بهانه تشکيل کنسرسيوم موجبات ايجاد تشتت در اين صنف از سوي اتاق فراهم شود.

خاموشي با تاکيد بر وظيفه ذاتي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مبني بر حمايت و ايجاد تسهيلات براي بخش خصوصي، از سازمان نظام صنفي رايانه اي خواست که از امکانات اتاق براي پيشبرد اهداف خود استفاده نمايد.

وي در پايان ضمن تاکيد مجدد بر توقف و ابطال اقدامات انجام شده براي تشکيل کنسرسيومي موسوم به ” مجمع تشکل هاي فناوري اطلاعات ” در اتاق بازرگاني آنها را ناشي از سوء برداشت از قوانين اتاق دانسته و به اعضاي صنف فناوري اطلاعات و ارتباطات توصيه کردند که مسايل خود را حول محور قانون خودشان حل و فصل نمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا