تکنولوژی

نخستين بخشنامه معاونت آی تی وزارت ارتباطات به دستگاه های اجرای

ایسنا – معاونت فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور به كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي اعلام كرد: براي تعاملات سريع لازم است دستگاه‌ها‌ي اجرايي، فرد مسوول فناوري اطلاعات همراه با مشخصات كامل و نمونه‌ي امضا وي حداكثر تا پايان بهمن ماه به اين معاونت معرفي نمايند‌، فرد مذكور نقطه‌ي تماس تعاملات با اين معاونت مي‌باشد و كليه‌ي مسووليت‌هاي مربوط را به عهده خواهد داشت و بايد توسط بالاترين مقام دستگاه اجرايي و به صورت كتبي معرفي شود.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به دنبال ابلاغ مصوبه‌ي هيات دولت مبني بر لزم هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي در راستاي خريد سخت‌افزار و نرم‌افزار با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه به امضاي دبير هيات دولت رسيد، مهندس «عبدالمجيد رياضي»؛ معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور طي بخش نامه‌اي به كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي اعلام كرد:

1- تدوين دستورالعمل و تعيين فرآيند صرفه جويي و هماهنگي با اين وزارت در دست بررسي و تدوين است و پيش‌بيني مي‌شود قبل از پايان سال ابلاغ و از اول سال آينده اجرايي شود، قطعا سعي خواهد شد دستورالعمل و فرآيند اجرايي ضمن تامين خواسته‌ي دولت محترم، تسهيل كننده باشد تا بازدارده.

2- به منظور جلوگير‌ي از هر گونه ركود كاري، دستگا‌ه‌هاي اجرايي مي‌توانند در حدود اعتبارات مصوب خود، با رعايت صرفه و صلاح و پرهيز از موازي كاري و سرمايه گذاري تكراري نسبت به تامين نيازهاي نرم‌افزاري و يا سخت‌افزاري خود طبق روال گذشته تا پايان امسال اقدام نمايند. در عين حال آمار خريدهاي خود را در فرم الكترونيكي كه آدرس انيترنتي آن متعاقبا اعلام مي‌گردد، ثبت نمايند. ثبت آمار شامل كليه‌ي خريدهاي انجام شده در طول سال 84 نيز مي‌شود، نحوه‌ي تعامل سال بعد متناظر با ميزان همكاري در ارايه‌ي اطلاعات كامل و صحيح سال 84 خواهد بود.

3- خريدهاي سال آينده بايستي در قالب طرح‌هاي مصوب و اهداف مشخص به خصوص در جهت تسهيل امور، افزايش بهره وري و ارايه خدمات به مردم باشد و در كل موجب ارتقاي كيفيت و كميت خدمات و نيز صرفه جويي در ساير هزينه‌ها باشد كه شاخص‌هاي آن در طرح‌هاي مصوب بايستي تبيين شده باشد.

4- سرمايه‌گذاري در طراحي و اجراي شبكه‌هاي خارج از سازمان( درون شهري و برون شهري ) به هر طريق به كلي ممنوع است، در صورت نياز به ارتباطات اختصاص درون شهر‌ي و يا برون شهري، پس از تاييد طرح مربوط توسط اين معاونت و با شرط خريد خدمات از شركت‌هاي مجاز بلا مانع است.

5- براي تعاملات سريع لازم است دستگاه‌ها‌ي اجرايي، فرد مسوول فناوري اطلاعات همراه با مشخصات كامل و نمونه‌ي امضا وي حداكثر تا پايان بهمن ماه به اين معاونت معرفي نمايند‌، فرد مذكور نقطه‌ي تماس تعاملات با اين معاونت مي‌باشد و كليه‌ي مسووليت‌هاي مربوط را به عهده خواهد داشت و بايستي توسط بالاترين مقام دستگاه اجرايي و به صورت كتبي معرفي شود.

6- اجراي فرآيند هماهنگي با اين معاونت و دريافت پاسخ حتي الامكان به صورت مكانيزه و از طريق شبكه‌ خواهد بود و از مرحله‌ي آسان شروع و به تدريج كامل مي‌شود تا زمينه‌اي براي كسب تجربه و توسعه‌ي مهارت براي فعاليت در فضاي الكترونيكي باشد.

7- به منظور جلوگيري از خروج حجمي‌ اطلاعات كه از سرميه‌هاي حياتي كشور است و ممكن است امنيت كشور را تحت تاثير قرار دهد، مقرر است ظرف شش ماه اول سال 85، ميزباني كليه‌ي سايت‌هاي دولتي و غير دولتي در داخل كشور انجام شود. لذا در انعقاد هر گونه قرار داد ميزباني در خارج از كشور با پرداخت و يا بدون پرداخت هزينه تجديد نظر شود و براي برنامه ريزي و تامين امكانات لازم در داخل كشور لازم است دستگاه‌ها نيازهاي خود را حداكثر تا 15 اسفند ماه سال جاري به اين معاونت اعلام كنند.

8- ارتباط مستقيم دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي از طريق ماهواره با خارج از كشور با پرداخت و يا بدون پرداخت هزينه، بدون اخذ مجوز وزارت ارتباطات به كلي ممنوع است.

9- پس از معرفي فرد مسوول فناوري اطلاعات به هر دستگاه كد مخصوص نام كاربر و كلمه‌ي عبور ويژه داده مي‌شود و تعاملات بعدي دستگاه‌ها با استفاده از آن‌ها ميسر خواهد بود.

10- در صورتي كه دستگاه‌هاي اجرايي براي تسهيل در امور و افزايش بهره وري و تحقق اهداف هيات محترم دولت در رابطه با بخش نامه مذكور در صدر نامه پيشنهاد و يا الگوي مناسبي دارند، صميمانه درخواست مي‌شود براي استفاده و بهره برداري به اين معاونت ارسال فرمايند و در اين زمينه همكاري مستمر مبذول فرمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا