تکنولوژی

وزيرارتباطات: در ايران بايد پهناي باند رايگان در اختيار مردم قرار گيرد

ایسنا – وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: كشوري مانند ايران بايد بتواند امكاناتي مانند پهناي باند را با قيمتي نزديك به رايگان در اختيار مردم قرار دهد.

دكتر«محمد سليماني» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد ارايه‌ي اينترنت رايگان به كاربران در كشور اظهار داشت: عقيده‌ي ما بر اين است كه كشوري مانند ايران بايد بتواند امكاناتي مانند پهناي باند را با قيمتي نزديك به رايگان در اختيار مردم قرار دهد، به اين معني كه تسهيلات به اندازه‌اي ايجاد شود كه امكان استفاده‌ي از آن وجود براي همه وجود داشته باشد.

وي افزود: در شرايط حاضر هنوز ارايه‌ي اينترنت رايگان امكان پذير نيست و بايد ديد چه اقداماي مي‌توان براي رسيدن به اين شرايط انجام داد.

وي ادامه داد: راهكاري كه در اين زمينه به نظر مي‌رسد، اين است كه با فراهم كردن زيرساخت‌ها، اتصال مراكز عمومي مانند دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها به شبكه‌ بيشتر است در اولويت قرار گرفته است، اين مراكز هم در صورت اتصال مي‌توانند به افراد درون خود سرويس رايگان ارايه كنند.

وي افزود: دولت هم بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري كند تا با كاهش بخشي از هزينه‌هاي دروني و بخشي از هزينه‌هاي خارج كشور خود، بتواند نسبت به ارايه‌ي خدمات اينترنت با قيمت مناسب و در حد رايگان استفاده كند.

وي در مورد بحث همه گير كردن استفاده ا رايانه براي همه‌ي خانوارها در كشور گفت: عنوان اين بحث به عنوان توصيه از سوي همه مطرح مي‌شود، اما اگر بحث در مورد امكان فراهم كردن آن باشد، بعيد است، زيرا به منبع مالي قابل توجهي نياز دارد، اين بحث در حالي است كه خانواده‌هاي ايراني اولويت‌هاي ديگري داشته و تهيه‌ي رايانه در اولويت اول آن‌ها قرار نگرفته است .

وي ادامه داد: شايد بهترين كار اين باشد كه مراكز عمومي‌ خدماتي و درماني فرودگاه‌ها و غيره به اين امكانات تجهيز شوند و مردم از طريق آن‌ها استفاده كنند و گرايش دولت هم بايد در اين جهت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا