تکنولوژی

افزايش بی سابقه قيمت سيم کارت

ایسنا – رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم كارت، گوشي و لوازم جانبي در باره‌ي ارزيابي خود از بازار خريد و فروش سيم‌كارت‌ها گفت: با توجه به پايان واگذاري سيم‌كارت‌ها اين افزايش قيمت طبيعي بود چون فعلا سيم كارت جديدي براي واگذاري وجود ندارد .

«افشار فروتن لاريجاني» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به افزايش قيمت سيم‌كارت ‌ها در روزهاي اخير و با اشاره به ثبت نام نامحدود تلفن همراه گفت: همين امر خود به اين افزايش قيمت‌كمك كرده و واسطه‌ها نيز به آن دامن زدند.

فروتن با بيان اين كه در حال حاضر تنها 10 درصد از مردم كشور از تلفن همراه استفاده مي‌كنند، گفت: اين ميزان درصد قابل توجهي نيست بنابراين تا زماني كه تقاضا ادامه داشته باشد بايد شاهد افزايش قيمت بود .

به اعتقاد وي واگذاري مي‌تواند دليلي بر كاهش قيمت باشد ولي ثبت‌نام سيم‌كارت‌ها به هيچ عنوان دليلي بر كاهش قيمت نخواهد بود.

فروتن با ا شاره به ثبت نام نامحدود تلفن همراه از طرف شركت ارتباطات سيار گفت: با اين كار، مخابرات خود به افزايش واسطه‌ها جهت سرمايه‌گذاري در اين حوزه كمك مي‌كند.

و اين در حالي است كه پيش از اين نيز «فروتن لاريجاني،رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم كارت، گوشي و لوازم جانبي گفته بود: ثبت نام نامحدود قيمت‌ها را كاهش نخواهد داد، زيرا بازار مجددا در دست كساني خواهد افتاد كه هدفشان تجارت در اين حوزه است، و از طرفي همه‌ي كساني كه در اين حوزه سرمايه‌گذاري كرده و چندين سيم كارت ثبت نام مي‌كنند، خود براي افزايش قيمت آن‌ها در بازار تلاش خوهند كرد و مجددا بازار در دست كساني مي‌افتد كه جهت سرمايه‌گذاري وارد بخش تلفن همراه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا