تکنولوژی

مجلس هم يک شورا در زمينه فناوری اطلاعات ايجاد کرد

دنیای مخابرات و ارتباطات – مجلس شوراي اسلامي به منظور قانون گذاري، سياستگذاري و نظارت بر نحوه اجراي پروژه‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌هاي اجرايي كل كشور، اقدام به تاسيس شوراي عالي فناوري اطلاعات كرد.

به گزارش خبرنگار ماهنامه دنياي مخابرات و ارتباطات، نظارت و برنامه ريزي بر بودجه 2 درصدي سازمان ها و نهادهاي دولتي كه براي توسعه IT در نظر گرفته شده از ديگر اهداف تشكيل شواري عالي فناوري اطلاعات در مجلس شوراي اسلامي به شمار مي‌رود.

دكتر حجت‌الله روحي، نماينده شهرستان بابلسر و فريدون كنار در مجلس شوراي اسلامي و نايب رئيس شوراي عالي فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار ماهنامه گفت:‌ اين مركز با هدف نظارت و برنامه ريزي بر توسعه فناوري اطلاعات در نهادهاي دولتي و با وظيفه قانونگذاري و سياستگذاري فناوري اطلاعات از اواسط آبان ماه شروع به كار كرد.

وي ادامه داد: ابوترابي به عنوان رياست شورا، و آقايان حداد عادل، كوه كن، دكتر توكلي، مظفري و دكتر ربيعي به عنوان ساير اعضاي اين شورا تعيين شده‌اند.

وي افزود: براي ارتباط نزديك‌تر با دولت، مهندس رياضي( معاون و دبير شوراي عالي IT وزارت ارتباطات)به عنوان يكي از اعضاي شورا در جلسات حضور دارد و قرار بر اين است كه شورا يك هفته در ميان جلسه داشته باشد.
نايب رئيس شوراي عالي فناوري اطلاعات مجلس در ادامه افزود: اميدواريم مجلس در سياستگذاري و نظارت بر طرح‌هاي ICT كشور بتواند نقش موثري ايفا كند.

به گفته دكتر روحي اين شورا هم اكنون هفت عضو دارد كه در آينده از هر كميسيون مجلس شوراي اسلامي نيز جهت هماهنگي هرچه بيشتر، يك نفر به عنوان نماينده در شوراي عالي فناوري اطلاعات عضو خواهد شد كه به اين ترتيب مجموع اعضا به 21 نفر خواهد رسيد.

وي افزود: اساسنامه شوراي عالي فناوري اطلاعات مجلس هنوز به شكل كامل تدوين نشده است ولي اين اساسنامه به زودي تدوين شده و در مجلس شوراي اسلامي به تصويب خواهد رسيد.

وي همكاري نزديك با دولت در جهت اجراي هرچه بهتر قوانين و طرح‌هاي ICT در كشور را از ديگر دستور كارهاي موجود در شوراي عالي فناوري اطلاعات مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا