تکنولوژی

حفظ اطلاعات مشتریان یکی از مهمترین اصول برون سپاری است

آی تی ایران – برون سپاری موجب کوچک شدن سایز شرکت ها و در نتیجه مدیریت ساده تر امور و پاسخ گویی سریع و مناسب به مشتریان و افزایش کیفیت عملکرد شرکتها می شود.

ژوزف بهنامی مدیر توسعه محصول سازمان مدیریت صنعتی در گفت و گو با ستاد خبری همایش برون سپاری با بیان مطلب فوق افزود: در صورت انجام صحیح، برون سپاری می توان باعث کاهش قیمت تمام شده کالاها شده و آثار مثبت آن را می توان در صورت حساب سود و زیان شرکت مشاهده کرد.

بهنامی افزود: وقتی خدمتی را برون سپاری می کنیم فعالیت را به شرکت هایی که متخصص انجام آن کار هستند سپرده و در نتیجه با استفاده از تجارب آنها کارها با سرعت بالا، کیفیت بهتر و هزینه پایین تر انجام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت های ایرانی تا چه حد قادر به سپردن کارهای برون سپاری هستند، گفت : برای سپردن کار به بیرون متاسفانه بنگاه های ما به وظایف دیگری که بر عهده آنها گذاشته می شود توجهی ندارند در صورتی که باید در هنگام برون سپاری به برقراری مکانیزم های برون سپاری بپردازند و با مدیریت صحیح، توانایی مانیتور کردن شرکتی که به او کار واگذار شده را داشته باشند و به گزارش گیری های مداوم بپردازند.

مدیر توسعه محصول سازمان مدیریت صنعتی در خصوص این که تا چه حد شرکت ها آماده دریافت خدمات برون سپاری هستند نیز گفت: شرکتی که تمایل به دریافت خدمات برون سپاری دارد باید متخصص انجام آن کار باشد و فعالیت هایش منحصر به خدمت گرفته شده باشد.

بهنامی خاطر نشان کرد: شرکت خدمت گیرنده باید بتواند فعالیت خود را طوری تنظیم کند تا قابلیت کنترل شدن را داشته باشد و امکاناتی را برای کارفرما به منظور مانیتورکردن امور فراهم کند.

وی افزود: شرکت های خدمت گیرنده باید بتوانند به مشتریان خود اطمینان حفاظت اطلاعات و منابع آنها را بدهند و در بخشی از قرارداد خود چگونگی امنیت اطلاعات را تشریح کنند.

وی اخلاق حرفه ای را برای موسسه ای که پروژه های برون سپاری دریافت می کنند لازم دانست و گفت: خصوصی بودن اطلاعات مشتریان باید حفظ شود و حتی در صورت لزوم نام مشتریان توسط شرکت خدمت گیرنده فاش نگردد.

وی در خصوص زیرساخت های مورد نیاز برای آمادگی شرکت به منظور مانیتور شدن توسط کارفرما گفت: شرکت های خدمت گیرنده باید امکان کنترل کارفرما بدون حضور فیزیکی او را فراهم کنند که به این منظور تکنولوژی که عمدتا مبتنی بر آی تی است مهمترین زیرساخت برشمرده می شود.

وی از لحاظ قانونی به رسمیت شناختن مدارک الکترونیکی را در این زمینه لازم دانست و گفت: در صورت دریافت کارهای برون سپاری از خارج از کشور باید قوانین مورد نیاز در این مورد در کشور به رسمیت شناخته شود.

وی در خصوص اینکه برون سپاری چه محدوده ای از فعالیت ها را در برمی گیرد گفت: برخی از شرکت ها تمامی امور خود را برون سپاری می کنند و فقط به عنوان یک مرکز کنترل به فعالیت خود ادامه می دهنداما به طور کلی می توان فعالیت هایی که ارزش افزوده ایجاد نمی کنند را Outsource کرد.

وی افزود: فعالیت هایی که حساس بوده و قابل واگذاری به موسسات دیگر نیستند و نیز فعالیت های استراتژیک که بر رقابت پذیری و فهم بازار شرکت تاثیر دارند قابل برون سپاری نیستند.
وی با اشاره به فعالیت هایی که در خصوص دریافت پروژه های برون سپاری از شرکت های خارجی صورت گرفته گفت: در زمینه برنامه نویسی و نرم افزار شرکت های ایرانی قادر به دریافت پروژه های برون سپاری هستند و قابلیت های بالقوه ای در این زمینه وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود.

نخستین همایش برون سپاری فردا چهارشنبه 28 دی ماه توسط شرکت تحقیقات و توسعه نرم افزار ( ثنارای) و سازمان مدیریت صنعتی در سالن همایش های وزارت کار برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا