تکنولوژی

راه اندازی فوشگاه ‘آن لاين’ ويديو توسط گوگل

بی بی سی – گوگل، شرکت بزرگ اينترنتی که با جستجوگر پيشرفته خود مشهور شده است بزودی می خواهد با افزودن جستجوگر محصولات ويديويی به وبسايتش، امکان خريد برنامه های تلويزيونی و ويديويی را برای کاربران بصورت ‘آن لاين’ فراهم کند.

اين خبر را لری پگ، يکی از بنيانگذاران گوگل در نمايشگاه بين المللی لوازم الکترونيکی (CES) در لاس وگاس آمريکا علام کرده است.

مجموعه های تلويزيونی شبکه تلويزيونی CBS آمريکا نظير سريال پليسی-جنايی CSI و مجموعه علمی تخيلی مشهور پيشتازان فضا برای فروش ‘آن لاين’ در نظر گرفته شده اند.

گوگل بعد از اپل، دومين شرکتی است که ايده فروش ‘آن لاين’ محصولات ويديويی را به اجرا می گذارد. سال گذشته اپل موفق شده بود سه ميليون عنوان، برنامه ويديويی را از طريق نرم افزار iTunes به فروش رساند.

با ورود گوگل به عرصه فروش ويديو، رقابت ها در اين زمينه جدی تر می شود. ياهو و مايکروسافت نيز پش از اين از حضور در اين بازار خبر داده بودند.

بسياری از بحث ها در حاشيه نمايشگاه بين المللی لوازم الکترونيکی لاس وگاس حول محور چگونگی پياده کردن ويديو از اينترنت و پخش آن توسط تجهيزات مختلف دور می زند.

يک سال است که گوگل دسترسی به برنامه های ويديويی را بصورت مجانی در سايتش فراهم کرده است. اما اين نخستين بار است که امکان خريد برنامه های تلويزيونی را به کاربرانش می دهد.

حدود ۳۰۰۰ محصول ويديويی برای اجاره يا پياده کردن و تماشا در پخش کننده ويديويی تازه گوگل در دسترس قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا