تکنولوژی

درخواست خسارت 10 میلیاردی ترک سل و سکو مسئولان اپراتور دوم

ابرار اقتصادی – در حالی که مسئولان ایرانی اپراتور دوم از اجرایی شدن این پروژه و ارایه سیم کارت ها در سال آینده خبر می دهند افشای غیر رسمی میزان خسارت درخواستی شرکت ترک سل بار دیگر توجه فعالان حوزه مخابرات را به این سمت جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ابرار اقتصادی به نظر می رسد که صحبت ها و مذاکرات پشت پرده همچنان مانع از اظهار نظر صریح مقامات مسئول و مرتبط در این قضیه می شود به طوری که نه مقامات سازمان تنظیم مقررات و نه مقامات شرکت ایرانسل علی رغم تماس های مکرر خبرنگار ما حاضر به پاسخ گویی در مورد ابهامات این قضیه نشدند.

در عین حال گته می شود که ترک سل تقاضای 10 میلیارد دلار خسارت بابت حذف از پروژه اپراتور دوم را به دادگاه ایران ارایه داده است. این رقم بزرگ به عنوان خسارت در حالی مطرح می شود که برآورد کل درآمدهای این پروژه در طی 15 سال 25 میلیارد دلار است و به نظر می رسد برآورد خسارت 10 میلیاردی برای پروژه ای که هنوز آغاز نشده بسیار عجیب و باورنکردنی باشد.

بنا براین گزارش هم اکنون خرید 5 درصد از سهام شرکت AOL توسط گوگل به مبلغ یک میلیارد دلار سروصدای بسیاری را در فضای اینترنتی جهان ایجاد کرده و با مقایسه این میزان با ده میلیارد دلار می توان به سطح ارزش نسبی این برآورد خسارت دست یافت.

در همین حال خبرهای رسیده حاکی از آن است که مقامات ترک سل هم اکنون در حال مذاکرات متعدد برای دریافت میزان خسارت خود در این پروژه هستند و در صورتی که از طریق دستگاه قضایی ایران به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا نکنند این شکایت را به سرعت از طریق یکی از مراجع قضایی بین المللی پیگیری خواهند کرد.

یکی از منابع متصل به شرکت ترک سل در ایران درباره میزان بالای این اعلام خسارت گفت که ظاهرا مقامات ترک سل سود این شرکت در صورت انجام پروژه را نیز به خسارت های فعلی خود اضافه کرده اند.

در همین حال یک مقام مسئول در شرکت ایرانسل در گفت و گو با خبرنگار ابرار اقتصادی بدون ذکر نام خود گفت: در حالی که کل درآمد این پروژه در طی 15 سال بالغ بر 25 میلیارد دلار است چگونه می توان ده میلیارد دلار تقاضای خسارت کرد.

وی با اشاره به واریز شدن مبلغ لیسانس شرکت افریقایی MTN در مورد تاخیر در واگذاری سیم کارت بعد از شهریور سال اینده گفت: مخابرات یک ماه و نیم در دادن لیسانس به ایرانسل تاخیر داشت که این میزان باعث تاخیر در واگذاری سیم کارت ها می شود با این حال هم اکنون ایرانسل در حال اجرایی کردن پروژه است و به احتمال زیاد حداقل دهها سیم کارت اپراتور دوم تا پایان سال جاری واگذار می شود.

وی هر گونه شایعه در مورد کناره گیری MTN از این پروژه را نیز تکذیب کرد.
وی در عین حا اعلام رسمی این موضوع را منوط به صحبت های دزفولی رییس هیات مدیره ایرانسل واگذار کرد اما تلاش های یک هفته گذشته برای ارتباط با این مقام شرکت ایرانسل بی نتیجه مانده است.

در همین حال دسترسی به رییس سازمان تنظیم مقررات نیز به دلیل جلسه طولانی ایشان مقدور نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا