تکنولوژی

قطع فیبر نوری سرعت اینترنت در کشور را کاهش داد

آی تی ايران – در پی قطع کابل نوری مسیر جاسک – فجیره کیفیت اینترنت در ایران به نحو کاملا محسوسی افت کرد و از سرعت ارتباط بسیاری از کاربران کاسته شد.

بنا بر این گزارش وضعیت اینترنت در ایران به نحو قابل ملاحظه ای تحت تاثیر این خرابی به حالت اظطرار در آمد و کاهش سرعت عملا استفاده بخش مهمی از کارران را از اینترنت دچار مشکل کرده است.
این در حالی است که برخی منابع نیز اعلام کرده اند به جز اینترنت سرویس های رومینگ حجاج ایرانی را نیز دچار مشکل کرده است.

توصیه مخابرات:‌مردم از اینترنت کمتر استفاده کنند
ایسنا – روز گذشته به دليل قطعي فيبرنوري دريايي ميان ايران و امارات، ارتباط رومينگ بين‌الملل حجاج ايراني نيز با مشكل مواجه شد و اين مشكلات هنوز هم ادامه دارد؛ شركت ارتباطات زيرساخت ازاولين ساعات بروز مشكل وارد عمل شد و در تلاش براي حل مشكل است، اما بهترين پيشنهاد به حجاج ايراني و خانواده‌هاي آنان براي كاستن ترافيك شبكه،عمل كردن به توصيه‌هاي شركت ارتباطات سيار وشركت زيرساخت است،همچنين بهتراست مردم جز درموارد اضطراري ازاينترنت استفاده نكنند.

«مهندس يوسف پور» مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت درگفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌درباره‌ي قطعي فيبرنوري ميان ايران و امارات اظهار داشت: اين كابل ديروز قطع شد و بلافاصله با شركتي كه كار نگهداري آن را انجام مي‌دهد، هماهنگي انجام شد تا به محل اعزام شده و در اسرع وقت نسبت به تعمير آن اقدام كند.

وي گفت: پيش‌بيني‌ها احتمال وجود قطعي در دو نقطه از فيبر را نشان مي‌دهد كه يكي از آن‌ها در حدود20 كيلومتري كشور امارات قرار گرفته است.

مديرعامل شركت ارتباطات زير ساخت گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده در اسرع وقت توانستيم بخش اعظمي ‌از ترافيك را از ساير مسيرها بر روي اينترنت و ديتا منتقل كنيم، در همين راستا ظرفيتي را از طريق فيبرنوري تركيه علاوه بر ظرفيت‌هاي قبلي موجود تامين كرديم.همچنين درتلاش هستيم تا ظرفيت‌هاي جديد ديگري نيز از طريق ماهواره ايجاد كنيم، تا بالغ بر 50 درصد از نيازهاي مردم در زمينه‌ي اينترنت و ديتا فراهم شود.

وي تصريح كرد: در بحث VOICE هم با اقدامات انجام شده بالغ بر80 درصد از نيازهاي مردم تامين خواهد شد تا مشكل كابل برطرف شده وزيربار رود.

يوسف پور در مورد علت روز اين قطعي گفت: معمولا علت قطع پس از تعمير كابل به ما اعلام مي‌شود اما از آن‌جا كه اين كابل در نزديك سواحل امارات قرار گرفته شايد لنگر كشتي در هنگام جمع شدن كابل را قطع كرده باشد.

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت همچنين در مورد زمان برطرف شدن كامل اين قطعي و تعمير آن گفت: به طور معمول اگر كابل در يك نقطه قطع شده باشد، كار تعمير آن سه روز به طول مي‌انجامد وچنانچه قطعي در دو نقطه رخ داده باشد، كار تعمير شايد تا شش روز طول بكشد.

يوسف پور ادامه داد: خوشبختانه امروز در كشور اين توانمندي وجود دارد كه در اسرع وقت نسبت به بازسازي سيستم از طريق كانال‌هاي ديگر اقدا شود.

وي ادامه داد: مي‌توان ظرفيت را به اندازه‌اي بالا گرفت كه در صورت قطعي كابل كمبود ظرفيتي در ساير نقاط احساس نشود، اما براي اين امر براي يك روز يا يك هفته استفاده بايد پولي پرداخت شود كه از نظر اقتصادي توجيه نداشته باشد.

وي در توضيح اين امر گفت: بنابراين در اين شرايط از نظر اقتصادي حالت اپتيموم در نظر گرفته مي‌شود كه براي VOICE نزديك به 80 درصد و براي اينترنت بالغ بر 50 درصد جوابگو است كه اميدواريم با پيگري‌هاي انجامي‌ بتوان قبل از برطرف شدن قطعي كليه‌ي نيازهاي VOICE و اينترنت را تامين كنيم .

وي با پوزش از مردم به خاطر قطعي ايجاد شده اظهار اميدواري كرد كه اين فرصت به مسؤولان ارتباطات زيرساخت داده شود تا ظرف چند روز آينده ارتباطات را به طرق مطمئن در اختيار مردم قرار دهند.

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت افزود: از مردم خواهشمنديم كه در مدت سه الي چهار روز تا جايي كه مي‌توانند در ارتباط با بحث اينترنت و يا VOICE كه مشكل كمتري نسبت به اينترنت دارد، به ما اعتماد كرده و اجازه دهند تا در اين چند روز امور اضطراري انجام و ساير كارها پس از تعمير كابل و زير بار رفتن مسير، به نحو آسان تري مانند گذشته انجام شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا