تکنولوژی

اختلاف در نحوه استفاده زنان و مردان از اينترنت

آی تی ایران – نتایج یک تحقیق اینترنتی نشان می دهد که درصد استفاده زنان و مردان آمریکایی از اینترنت تقریبا یکسان است.

بنا بر تحقیق پروژه اینترنتی Pew مردان از اینترنت برای آزادی بیشتر در انجام کارهایشان بهره می گیرند اما زنان از این که اینترنت این فرصت را به آنها می دهد تا ارتباطات انسانی خود را گسترش دهند، به این شبکه تمایل نشان می دهند.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که 68 درصد از مردان و 66 درصد زنان از این شبکه بهره می گیرند. اما بر اساس این گزارش تعداد زنان آنلاین در این کشور از مردان به مراتب بیشتر است و این به دلیل تعداد بالای جمعیت زنان نسبت به مردان است.

همچنین این تحقیق نشان می دهد که 60 درصد از زنان سیاه پوست به فعالیت های آنلاین تمایل دارند این در حالی است که این میزان برای مردان سیاه پوست 50 درصد است.
.
این تحقیق که از طریق گفت و گو با 6هزار کاربر به دست آمده نشان می دهد که 68 درصد از مردان درباره استفاده و تجربه تکنولوژی های جدید روی وب علاقه مند هستند و نحوه انجام آن را از مسئولان فنی پرسش می کنند این در حالی است که این میزان برای زنان آنلاین 45 درصد است.

گزارش Pew همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر دوست دارند که از اینترنت برای یافتن انواع اطلاعات در مورد نتایج مسابقات ورزشی، آب و هوا، اخبار ، شغل و مقایسه محصولات مختلف استفاده کنند این در حالی است که زنان از اینترنت بیشتر برای استفاده از ایمیل، جست و جوی اطلاعاتی در مورد سلامتی و اطلاعات پزشکی، نقشه یابی و موضوعات مذهبی بهره می گیرند.

همنچنین این تحقیق نشان می دهد که مردان دوست دارند از اینترنت برای تفریح، گوش دادن به موسیقی و یافتن اطلاعاتی در مورد علاقه مندی های خود استفاده کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا