تکنولوژی

وزير بهداشت: افزايش مراکز کاربری اينترنت در دانشگاه ها افتخار آميز نيست

آی تی ایران – در یکی از نادرترین اظهارنظرها درباره استفاده بخش تحصیل کرده جامعه دانشگاهی ایران از اینترنت وزیر بهداشت اعلام کرده که ۹۵ درصد از دانشجویان از اینترنت استفاده غیر آموزشی می کنند

به نوشته روزنامه ایران لنکرانی بدون اشاره به منبع این اطلاعات از افزایش مراکز اینترنتی در دانشگاه ها انتقاد کرده و گفته است که این کار افتخار آمیز نیست.

وی به عنوان راه حل خواستار افزایش شبکه اینترانت به جای اینترنت شده است.

این برای نخستین بار است نیست که یک مقام دولتی ایران به توسعه اینترنت در ایران انتقاد می کند پیش از این نیز برخی مقامات از اینترنت به عنوان لانه فساد نام برده بودند.

لنكرانى افزوده: افزايش مراكز كاربرى اينترنت در دانشگاهها اگر بدون هوشيارى انجام شود خيلى هم افتخارآميز نيست زيرا براساس برآرد موجود حدود ۹۵ درصد دانشجويان در خوابگاهها و مراكز آموزشى از اينترنت استفاده غيرآموزشى مى كنند.

وى خاطرنشان كرده كه در بسيارى ازدانشگاهها و خوابگاههاى دانشجويى در مورد وجود كتابخانه بى توجهى شده است و افزايش دسترسى به منابع الكترونيك نيز باتوجه به اين كه به بهبود وضع آموزش دانشجويان منتهى نمى شود مانند يك تيغ دولبه است كه بايد با هوشيارى و هدفمندى انجام شود و استفاده از شبكه هاى داخلى اينترانت دراين زمينه مى تواند مفيدترباشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش : لنکرانی این آمار را از کجا آورده است؟

نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: آمار وزير بهداشت مبنى بر استفاه غيرعلمى 95 درصد دانشجويان از اينترنت قابل قبول نيست و معلوم نيست دكتر لنكرانى اين آمار را از كجا آورده است.

هاجر تحريرى نيك صفت در گفت‌وگو با ايلنا افزود:مسئولان نيز در مواردى كه آمار دقيقى از مسئله‌‏اى ندارند نبايد با قاطعيت اعلام نظر كنند زيرا به هر حال ممكن است موجب تشويش اذهان عمومى در جامعه شوند. وى گفت: هيچ آمار دقيقى در مورد ميزان استفاده علمى و يا غير علمى دانشجويان از اينترنت وجود ندارد زيرا چظور مى‌‏توان آمارگيرى كرد كه هر دانشجويى از كدام سايت‌‏ها ديدن كرده است.

وى ادامه داد: در جهانى كه دنيا با كامپيوتر و اينترنت زندگى مى‌‏كند در كشور ما با آن بازى مى‌‏كنند.
وى افزود: البته در اينكه بسيارى از جوانان ايرانى به اهميت اينترنت و كامپيوتر پى نبرده‌‏اند، شكى نيست زيرا تعداد زيادى از آنها از اين وسيله براى بازى و مسائل سرگرمى نظير چت كردن استفاه مى‌‏كنند، هر چند آمار دقيقى در اين رابطه وجود ندارد.

وى افزود: در حاليكه امروزه با كمك كابلهاى نورى قادريم با فشار يك دكمه به اندازه سالها تحقيق و مطالعه دانشمندان و محققان گذشته جلو بيافتيم و به اطلاعاتى كه گذشتگان براى دسترسى به آن حسرت مى‌‏خوردند دست يابيم، استفاده اين چنينى از كامپيوتر و اينترنت در ايران تاسف بار است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات افزود: البته نمى‌‏توان آمار 95 درصدى دانشجويان براى استفاده غيرعلمى از اينترنت را پذيرفت و مطمئنا دانشجويان بين مردم و جوانان بيشترين بهره علمى را از اينترنت مى‌‏برند و استفاده نادرست از اينترنت در اين قشر كمتر ديده مى‌‏شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا