تکنولوژی

اختصاص 25ميليون دلار براي خريدهاي آنلاين

نام نویسنده: زهره اشرف

دنیای اقتصاد – نتايج بررسي 1000 نوجوان، حاكي از آن است كه مشتريان اين روزها پول خود را در خريدهاي آنلاين مصرف مي‌كنند و در سومين هفته از ماه دسامبر، بيش از 25ميليون دلار براي خريدهاي آنلاين پرداخت شده است!

از كل پول پرداخت شده، 75/3ميليارد دلار براي خريد كامپيوتر و 67/3ميليارد دلار براي وسايل الكترونيكي خرج شده است. دو رقم يادشده در مجموع برابر با 28درصد از بازار فروش آنلاين هستند.

شركت‌هاي نرم‌افزاري نيز پيش‌بيني‌هاي لازم را كرده و به عنوان مثال شركت كامپيوتري Apple با ارايه iPod و شركت CD Inc با دستگاه‌هاي الكترونيكي نظر بسياري از جوانان را به خود جلب كرده‌اند.

همچنين بازار فروش آنلاين در زمينه‌هاي ديگر نيز به شدت پرطرفدار است و بر اساس آمار به دست آمده تا اواسط ماه دسامبر، خريداران آنلاين در حدود 68/4ميليارد دلار براي خريد پوشاك از اينترنت هزينه كرده‌اند و سايت شركت‌هاي معروف از افزايش تقاضا به شدت استقبال مي‌كنند.

به گفته‌ ناظران، در ميان اجناس آنلاين، لپ‌تاپ‌‌هاي ارزان قيمت بسياري ديده مي‌شد كه كاربراني كه مايل هستند كامپيوترهاي خود را به روز‌رساني كنند ، جذب مي‌كنند.

همچنين در اين بررسي از كاربران در باره سايت‌هاي برتر سوال شده است كه نشان مي‌دهد نزديك به 40درصد از مشتريان ابتدا از جست‌وجو در گوگل شروع كرده‌اند كه دو برابر تعداد مراجعه كنندگان به ياهو است، چراكه كمتر از 20درصد از مشتريان كار خود را با جست‌وجو در ياهو آغاز كرده و همين نسبت نيز به سايت‌هاي آمازون و eBay مراجعه كرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا