تکنولوژی

آقای وزير! لطفاٌصحبت درباره تعرفه پهنای باند را قدغن کنيد

نام نویسنده: ارسطو نحوی

ICTna.ir – چند شب پيش باز هم از اخبار 20:30 شبکه دو سيما خبری شنيده شد که آقای دکتر محمد سليمانی در مصاحبه ای فرموده بودند قيمت اينترنت ابتدای سال جاری 50 درصد کاهش داشت اما چون شرکت های خصوصی ارائه دهنده اينترنت قيمت های خود را کاهش ندادند قيمت اينترنت برای مرد تغيير چندانی نکرد. دو شب بعد مشابه همان سخنان از زبان مدير عامل شرکت فن آوری اطلاعات (ديتا) شنيده شد.

جداٌ جای شگفتی دارد که آقای وزير اطلاع ندارند دقيقاٌ چهار ماه پس از کاهش 50 درصدی تعرفه پهنای باند، تعرفه برای پهنای زير 2 مگابيت بر ثانيه مجدداٌ افزايش يافت و ISPها در چندين نامه به رئيس جمهور نهم، جناب آقای وزير، نمايندگان مجلس و ديگر مراجع ذی صلاح و برگزاری تحصن و جلسات گفتگو با مسئولان استانی اعتراض خود را به اين امر اعلام کردند؛ ولی حيف که تاکنون هيچ اثری نداشته است.

آقای وزير آيا می دانيد هر بار که شما و مديران محترم وزارتخانه تان در مصاحبه سخن از ارزان دن اينترنت به ميان می آوريد چه فشاری به ISP ها وارد می شود؟ آيا می دانيد مردم باور نمی کنند هزينه های اين شرکت ها کاهش نيافته است؟

جناب آقای وزير از جنابعالی استدعا داريم از اين به بعد هرگونه صحبت درباره تعرفه پهنای باند اعم از کاهش يا افزايش آن را قدغن کنيد تا از التهاب جامعه جلوگيری شود. اگر مجامع مربوطه صلاح دانستند اينترنت ارزان شود مسلماٌ پس از انجام آن خبرش به مردم خواهد رسيد و شرکت های خصوصی از قيمت خود خواهند کاست اگر هم تغيير نکند که نيازی به مصاحبه ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا