تکنولوژی

ديتاسنتر داده‌پردازى بهمن ماه افتتاح مى‌شود

دنیای اقتصاد – پروژه ديتاسنتر (IDC) با سرمايه سالانه 10ميليارد تومان توسط شركت داده‌پردازى ايران، بهمن ماه جارى افتتاح مى‌شود.

نصرالهى مدير كل اداره شبكه‌هاى ارتباطى و اطلاع‌رسانى شركت داده‌پردازى در جمع مديران و سهامداران اين شركت گفت: درآمدسازى پروژه ديتا سنتر (Data center) از سال 85 آغاز مى‌شود كه ميزان آن به سرمايه‌گذارى شركت در اين پروژه بستگى دارد و پيش‌بينى مى‌شود با حداقل 10ميليارد تومان سرمايه‌گذارى در هر سال به همين ميزان (صد درصد) درآمد براى شركت كسب شود.

در اين جلسه فرشيد يعسوبى مديرعامل جديد داده‌پردازى نيز گفت: داده‌پردازى به بازار بزرگ موبايل در قالب پروژه‌هاى اپراتور دوم توجه دارد و پس از مشخص شدن برنده مناقصه اپراتور دوم به مذاكره با آنها مى‌پردازد.

وى همچنين گفت: شركت داده‌پردازى به منظور افزايش ظرفيت خودپردازهاى سيستم بانكى كشور از 3500 به 30هزار دستگاه با دو شركت خارجى مشاركت كرده است و از نظر فراوانى براساس تجربه آمريكايى‌ها و از نظر ارزانى خودپردازها براساس تجربه چينى‌ها عمل خواهيم كرد.


تبليغات
پیشنهاد ویژه برای انتقال وب هاست شما
www.parsbodnetworks.com


يعسوبى در جمع هامداران اين شركت گفت: در شش ماه آينده تعداد خودپردازهاى سيستم بانكى كشور به هفت‌هزار دستگاه افزايش پيدا مى‌كند كه با اجراى طرح جديد داده‌پردازى خودپردازها در ايران توليد شده و داراى قابليت پذيرش پول مى‌شوند.

يعسوبى با اشاره به شعار مشترى‌مدارى و سهامدار محورى گفت: طبق گفته كارشناسان گردش مالى بازار آى‌سى‌تى در 4سال آينده به حداقل 25ميليارد دلار مى‌رسد كه مطابق بررسى‌ها 25درصد اين رقم به بازارى آى‌تى، 75درصد به بازار مخابرات و 5 درصد نيز به بازار پست تعلق مى‌گيرد، بنابر اين، استراتژى شركت داده‌پردازى ايران براى حضور موثر در اين بازارها متمركز است.

وى در ادامه گفت: بررسى‌هاى ديگرى نيز نشان مى‌دهد كه از سال 88 به بعد بازار فناورى اختراعات و ارتباطات گردشى معادل 50 ميليارد دلار دارد و در اين مدت بازار ICT اشباع مى‌شود و سهم بازار مخابرات به 25درصد، سهام آى تى به 65درصد و سهم پست به 10درصد افزايش مى‌يابد.

وى با اشاره به چشم‌انداز اين شركت در بازار آى‌سى‌تى كشور گفت: داده‌پردازى سعى در تدوين برنامه‌هاى كوتاه مدتى براى حضور بيشتر در مخابرات دارد و به همين منظور مطالعات جديدى را براى فعاليت در حوزه مخابرات آغاز مى‌كنيم.

نورى مدير اداره عمليات شركت داده‌پردازى نيز در تشريح سرنوشت يكى از پروژه‌هاى مهم اين شركت گفت: در مناقصه چاپ قبوض مخابراتى برنده شده‌ايم كه مدت قرارداد اين پروژه 30ماه است و 4/6ميليارد تومان ارزش دارد.

نورى افزود: اجراى اين پروژه در هر سال حدود 5ميليارد تومان براى شركت داده‌پردازى درآمد ايجاد مى‌كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا