تکنولوژی

ايران سالانه 33يليارد دلار ضرر عدم شفاف‌سازي را متحمل مي‌شود

دنياي اقتصاد- رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور گفت: بدون بهره‌گيري از تكنولوژي فناوري اطلاعات و IT مبارزه با فساد عملي نيست.

سعيدي نائيني كه در مراسم افتتاح يازدهمين نمايشگاه كامپيوتر و اتوماسيون اداري در اصفهان سخن مي‌گفت، افزود: وقتي مي‌گويند مبارزه با فساد يعني استفاده از فناوري اطلاعات و IT، مگر مي‌شود بدون اين امكانات فساد را از بين برد.

وي اظهار داشت: در دنياي امروز اگر بگوييم مي‌خواهيم فساد را از بين ببريم ولي در زمينه IT سرمايه‌گذاري نكنيم به ما مي‌خندند و مي‌پرسند چطور مي‌شود با اين حجم كاغذبازي فساد را از بين برد.

وي به آماري از سازمان جهاني شفاف‌سازي اشاره كرد و گفت: طبق آمار اين سازمان ايران سالانه 33ميليارد دلار ضرر عدم شفاف‌سازي متحمل مي‌شود.

وي به تشكيل نظام صنفي رايانه‌اي در كشور در خردادماه سال‌جاري و شعبه اين تشكيلات در اصفهان در ماه گذشته اشاره كرد و گفت: اميدواريم با اين اقدام گام‌هاي خوبي در زمينه IT برداشته شود.

در ادامه اين مراسم، شهرياري، رييس انجمن انفورماتيك ايران شعبه اصفهان نيز در سخناني گفت: تا زماني كه دولت اراده نكند تا IT را در كشور گسترش دهد هيچ سازمان و ارگاني نخواهد توانست در اين زمينه موفق شود.

وي افزود: دولت از دوجنبه بايد در اين زمينه كمك كند، اول اين كه مسووليت رشد انفورماتيك كشور با دولت است و دوم اين كه دولت خود بزرگترين مصرف‌كننده اين صنعت است. وي به تشكيل نظام صنفي رايانه‌اي در كشور و در اصفهان اشاره كرد و اظهار اميدواري كرد وضعيت از آنچه هست بهتر شود.

كاظم ابراهيمي، مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان نيز در اين مراسم گفت: تحقق دولت الكترونيك از برنامه سوم توسعه كشور اجرايي شده و شبكه دولت الكترونيك در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: استان اصفهان در مراكز مخابراتي خود تجهيزات لازم براي استفاده از دولت الكترونيك را نصب كرده است.

به گفته وي در حال حاضر 42 سازمان و ارگان از امكانات دولت الكترونيك بهره مي‌برند.

ابراهيمي گفت: طبق دستور سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تمامي سازمان‌ها موظف شده‌اند وب‌سايت‌هاي خود را تهيه و ارائه دهند.

وي افزود: در بحث آموزش كارمندان دولت نيز اقدامات خوبي در دست اجرا است.

وي اقدام ديگر صورت گرفته را تاسيس سايت پورتال استان اصفهان ذكر كرد و گفت: يكي از كار‌هايي كه مي‌شود روي سايت پورتال انجام داد دبيرخانه بدون كاغذ است كه اين كار در برخي شركت‌ها از جمله شركت مخابرات استان اصفهان در حال انجام است.

در اين مراسم، محققيان، مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بن‌المللي اصفهان در سخناني مهم‌ترين عامل موفقيت در IT را استفاده از خلاقيت‌هاي نيرو‌هاي جوان دانست.

وي گفت: اين نمايشگاه با حضور 100 شركت در قالب 285 غرفه و در رشته‌هاي مختلف از يكم تا پنجم دي ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي اصفهان برپا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا