تکنولوژی

مرورگر اينترنتي جديد “اوپرا” ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه از راه رسيد

ایرنا – شركت “اوپرا” مرورگر اينترنتي جديد و رايگاني موسوم به “ميني اوپرا” عرضه كرده است كه كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه جديد با قابليت اتصال به اينترنت، مي‌توانند از آن براي گشت و گذار در شبكه جهاني اينترنت استفاده كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي “پي‌سي‌ورلد”، مرورگر جديد “اوپرا” با حجمي كمتر از ‪ ۱۰۰‬كيلوبايت، قابل دانلود و نصب در گوشي‌هاي تلفن همراه مجهز به قابليت “جاوا” است.

اين مرورگر براي نمايش وب سايتهاي درخواستي كاربران، با رايانه‌هاي “سرور” شركت “اوپرا” ارتباط بر قرار مي‌كند و اين رايانه‌هاي مركزي “اوپرا” نيز وب سايتهاي اينترنتي را خلاصه كرده و آنها را براي نمايش سريع در نمايشگرهاي كوچك تلفن‌هاي همراه آماده كرده و براي كاربران گوشي‌هاي تلفن همراه ارسال مي‌كنند.

هم‌اكنون اغلب مرورگرهاي اينترنتي ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه تنها در تلفن‌هاي همراه گران قيمت مجهز به پردازنده‌هاي قوي قابل نصب هستند، اما مرورگر “اوپرا ميني” با تكيه بر سرورهاي اين شركت، قابليت نمايش وب سايتهاي اينترنتي در صفحه نمايش تلفن‌هاي همراه نستا ارزان را نيز فراهم كرده است.

شركتها “اوپرا” پيش از اين مرورگر اينترنتي ديگري را موسوم به “اوپرا موبايل” ويژه نصب در گوشي‌هاي تلفن همراه جديد و پيشرفته عرضه كرده بود كه تقريبا قادر به انجام تمام كارهايي است كه يك مرورگر ويژه رايانه‌هاي شخصي مي‌تواند انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا