تکنولوژی

اروپا: مايکروسافت روزانه دو ميليون يورو جريمه می شود

بی بی سی- کميسيون اروپا شرکت مايکروسافت را تهديد کرده چنانچه به رقبا امکان دسترسی آسانتر به سيستمهايش را ندهد، روزانه دو ميليون يورو (نزديک به دو و نيم ميليون دلار) جريمه خواهد شد.

بروکسل می گويد اين غول نرم افزار اطلاعات کافی درباره برنامه های مربوط به سرورها ارايه نداده است. مايکروسافت پنج هفته فرصت دارد تا اسناد مفصل تری را تحويل دهد تا اتحاديه اروپا جريمه های روزانه را وضع نکند.

اين بلوک سياسی-اقتصادی می گويد چون مايکروسافت تمام فرصتهای موجود برای پيروی از دستورهای بروکسل را ناديده گرفته، اتحاديه اروپا “چاره ديگری ندارد.”


تبليغات
يک دامين ثبت کن فضاي هاست رايگان بگير، ديگه چي مي خواهي؟ www.parsbodnetworks.com


اين نهاد همچنين هشدار داده است که اگر مايکروسافت اسناد مورد نياز را تا ۲۵ ژانويه ارايه ندهد، وضع جريمه های روزانه از ۱۵ دسامبر ۲۰۰۵ آغاز خواهد شد.

اتحاديه اروپا در حکمی تاريخی در مارس ۲۰۰۴ اعلام کرد بزرگترين سازنده نرم افزار دنيا از موقعيت تجاری خود سوء استفاده کرده است. مايکروسافت مجبور به پرداخت بيش از ۶۰۰ ميليون دلار جريمه شد.

اين شرکت همچنين دستور يافت اسناد کامل و دقيقی را ارايه دهد تا سازندگان برنامه های سرور بتوانند محصولات خود را با نرم افزارهای ويندوز و سرور مايکروسافت کاملا همخوان کنند.

سپس دومين دادگاه عالی اتحاديه اروپا فرجامخواهی مايکروسافت را رد کرد و هشدار داد تا ۱۵ دسامبر به اين حکم تن دهد وگرنه روزانه جريه خواهد شد.

حالا کميسيون اروپا بعد از بررسی اطلاعاتی که مايکروسافت ارايه داده، می گويد که اين غول نرم افزار همه جزييات مورد نياز را تحويل نداده است. اين نهاد اين اطلاعات را در اين مقطع برای نيت مورد نظر “کاملا نامناسب” خوانده است.

اما مايکروسافت می گويد که اتحاديه اروپا اين اسناد يا پيشنهاد تازه اش را درست بررسی نکرده است. براد اسميت، رييس تيم حقوقی اين شرکت گفته است: “ما فکر می کنيم جهت اجرای روند قانون، منطقی می نمود که کميسيون و هيات امنای اتحاديه اروپا دستکم اين اسناد جديد را می خواندند و بررسی می کردند و بعد از نابسنده بودن آنها انتقاد می کردند.”

مايکروسافت در سپتامبر امسال يکبار ديگر عليه حکم دسامبر ۲۰۰۴ فرجام خواست تا از ارايه اطلاعات بيشتر به رقبا درباره برنامه های سرور طفره برود.

اين شرکت می گويد که با تحويل اين اطلاعات، حقوق مالکيت معنوی خود را نقض خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا