تکنولوژی

مجلس:وزارت ICT نبايد اقدام به ثبت نام تلفن همراه كند

نام نویسنده: مرجان رباني

دنیای اقتصاد – با توجه به كيفيت نامطلوب شبكه تلفن همراه، كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اقدام به طرح پيشنهادي به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مبني بر توقف ثبت نام تلفن همراه در بهمن ماه سال‌جاري كرده است.

طبق اين پيشنهاد مجلس از وزير ارتباطات خواسته ثبت‌نام‌هاي خود را بعد از بهبود بخشيدن به كيفيت شبكه تلفن همراه آغاز كند.

به گفته رمضان علي صادق زاده، نايب رييس كميسيون صنايع و معادن و رييس كميته مخابرات مجلس، اين پيشنهاد پس از ارائه گزارش در خصوص كيفيت تلفن همراه و تاييد نامطلوب بودن كيفيت اين شبكه توسط وزير ارتباطات در مجلس مطرح شده و كميسيون صنايع و معادن خواستار آغاز ثبت‌نام‌ها پس از تحقق وعده‌هاي چندين ساله وزارت ICT در زمينه به استاندارد رساندن كيفيت شبكه تلفن همراه شده است.

اين در حالي است كه محمد سليماني وزير ارتباطات با اشاره به برنامه چهارم توسعه، مكلف بودن وزارت ICT بر افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور را محدوديتي براي اجراي پيشنهاد مطرح شده از سوي مجلس عنوان كرده است.در اين ميان كميسيون صنايع معتقد است: افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه تنها بر عهده بخش دولتي نيست و اين افزايش مي‌تواند از طريق اپراتور دوم، سوم و اعتباري صورت گيرد و وزارت ICT نبايد بر توسعه شبكه توسط اپراتور اول اصرار كند.

به گفته صادق زاده با توجه به نامطلوب بودن كيفيت شبكه در تهران و شهرهاي بزرگ، بهتر است وزارت ICT ابتدا وضعيت شبكه را مطلوب كرده و سپس به توسعه آن بپردازد.

در همين زمينه داوود زارعيان، مديركل روابط عمومي شركت مخابرات نيز به خبرنگار ما مي‌گويد: به پيشنهاد مطرح شده از سوي مجلس در بحث كيفيت احترام مي‌گذاريم اما ديدگاه مجلس به اين مساله يك بعدي است.

زارعيان معتقد است: در فاصله‌اي كه مخابرات اقدام به ثبت نام تلفن همراه نكرده است بين 250 تا 300 شهر كشور زير پوشش تلفن همراه رفته اما تلفني به آنها واگذار نشده است و به همين دليل با توجه به نصب تجهيزات در بسياري از شهرها بايد واگذاري در بهمن امسال صورت گيرد.

وي همچنين مي‌گويد: تلفن همراه تنها براي تهران نيست و ظرفيت‌هاي خالي موجود در كل كشور اهميت داشته و بايد در كنار ظرفيت سازي‌هاي انجام شده، طبق رويه هميشگي در ثبت نام‌ها از امكانات اپراتور اول براي ارائه سيم‌كارت‌ها استفاده شود.

زارعيان در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته توسط گروه هاي تخصصي براي ارتقاي كيفيت شبكه تلفن همراه اعلام كرد: طبق آمار شركت مخابرات كه بر اساس ميزان قطعي‌هاي مكالمات صورت گرفته هم اكنون كيفيت شبكه ارتقا يافته و نسبت به سال‌هاي قبل بهتر شده است.همچنين وي قول ارائه اين آمار را در هفته جاري به خبرنگار ما داد.

وزارت ICT در حال بررسي پيشنهادها

نايب رييس كميسيون صنايع و معادن با اشاره به فرصت‌هاي متعدد ارائه از سوي مجلس به وزراي قبلي ارتباطات و عدم تحقق قول‌ها مبني بر بهبود كيفيت شبكه تلفن همراه گفت:

محمد سليماني پيشنهادهاي مجلس را قابل بررسي عنوان كرده و وزارت ICT قصد بررسي آنها را دارد.

صادق زاده در خصوص ديگر پيشنهادهاي مجلس در زمينه تلفن همراه به وزارت ICT گفت: كميسيون پيشنهادي براي مكانيزم جبران عدم كيفيت تلفن همراه در تهران به اين وزارتخانه ارائه كرده تا طبق اين مكانيزم در زمان‌هايي كه مشتركان با مشكلاتي نظير عدم دسترسي و قطعي‌هاي نا خواسته مواجه مي‌شوند، تلفن همراه آنها به خط تلفن ثابتي كه خود آن را اعلام مي‌كنند به صورت مجاني دايورت شود تا حداقل در مواقع بروز اين مشكل‌ها راهي براي دريافت پيغام‌ها براي مشتركان وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا