تکنولوژی

طرح جديد رتبه‌بندى شركت‌هاى انفورماتيكى ۱۵ روز دیگر اجرايى مى‌شود

گروه كامپيوتر- طرح جديد رتبه‌بندى شركت‌هاى انفورماتيكى با گذراندن دوره آزمايشى خود ظرف پانزده روز آينده اجرايى مى‌شود و شركت‌هاى انفورماتيكى بدون مراجعه حضورى و از طريق اينترنت توسط شوراى عالى‌ انفورماتيك رتبه‌بندى مى‌شوند.

يوسفى معاون دبيرخانه شوراى‌عالى انفورماتيك در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اين طرح گفت: طرح رتبه‌بندى جديد شركت‌هاى انفورماتيكى طى يك ماه و نيم گذشته مورد تست و آزمايش قرار گرفته و 150شركت انفورماتيكى ارزيابى شدند تا اشكالات اين طرح نمايان و سپس برطرف شوند.

وى افزود: برخى از اشكالات اجرايى اين طرح برطرف شده و هم‌اكنون از 100شركت انفورماتيكى ديگر خواسته شده تا مدارك خود را براى آزمايش اين طرح ارسال كنند تا تمامى اشكالات اين سيستم برطرف شود.

به گفته يوسفى ظرف پانزده روز آينده و با رفع مشكلات، طرح رتبه‌بندى جديد شركت‌هاى انفورماتيكى به اجرا درمى‌آيد.

يوسفى در خصوص نحوه رتبه‌بندى شركت‌ها بر اساس طرح جديد گفت: سيستم اين طرح به گونه‌اى طراحى شد كه شركت‌هاى انفورماتيكى بدون مراجعه حضورى مى‌توانند تمامى اطلاعات خود را از طريق سايت شوراى‌عالى انفورماتيك ه آدرس www.shci.ir وارد كرده و پس از تاييد مدارك از سوى شورا گواهى پيش ارزيابى شركت خود را دريافت كنند.

يوسفى در ادامه گفت: در طرح جديد برخلاف طرح گذشته شركت‌هاى انفورماتيكى در سيزده رشته امتياز دريافت مى‌كنند و اين امتياز بر اساس فرم خوداظهارى و اعلام درصد فعاليت شركت‌ها در سيزده رشته تعيين شده ارائه مى‌شود.

شركت‌هاى نوپا و طرح جديد

معاون دبيرخانه شوراى‌عالى انفورماتيك با اشاره به جلسه پيشين اين شورا گفت: در جلسه قبلى شورا نحوه رتبه‌بندى شركت‌هاى نوپا نيز به تصويب رسيد و مقرر شد تا اين شركت‌ها كه داراى اظهارنامه مالياتى نيسند بتوانند پروژه‌هايى تا سقف 200ميليون تومان بپذيرند و پس از گذشت زمان بر اساس ماليات و دستمزد كاركنان مانند ديگر شركت‌ها رتبه‌بندى شده و پروژه دريافت نمايند.

وى در خصوص سقف دريافت پروژه بر اساس امتياز شركت‌ها گفت: هنوز ميزان سقف دريافت پروژه نهايى نشده و در جلسات بعدى اين شورا ميزان آن تعيين مى‌شود و تا اوايل دى‌ماه سال‌جارى از طريق شورا اعلام مى‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا