تکنولوژی

ویروس سوبر هدیه سال نو میلادی

ایرنا – كارشناسان امنيت رايانه‌اي در مورد شناسايي دستوراتي مخفي در كد يكي از نگارشهاي اخير ويروس “سوبر” خبر مي‌دهند كه بر طبق آنها رايانه‌هاي آلوده به ويروس مذكور در اوايل ماه ژانويه شروع به دانلود اطلاعاتي نامشخص از آدرسهاي اينترنتي مختلف كرده و باعث سنگين شدن ترافيك اينترنتي مي‌شوند.

به گزارش سايت اينترنتي “پي‌سي‌ورلد”، شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيت اينترنتي “آي ديفنس” اعلام كرد كارشناسان اين شركت با رمزنگاري كد يكي از گارشهاي ويروس “سوبر” كه در ماه نوامبر شناسايي شده بود، متوجه شده‌اند كه اين ويروس در تاريخ پنجم ماه ژانويه رايانه‌هاي آلوده به خود را كه احتمالا تعداد آنها به ميليونها عدد خواهد رسيد، به دانلود كدهاي نامشخص از چندين آدرس اينترنتي مختلف وا خواهد داشت.

شركت امنيتي “اف سكيور” نيز با تاييد شناسايي دستورات مخفي در متن برنامه ويروس “سوبر” اعلام كرد كه اين ويروس در تاريخ مذكور رايانه‌هاي آلوده به خود را به دانلود كدهايي نامشخص از ‪ ۱۴‬آدرس در چهار “آي اس پي” مختلف در كشورهاي اتريش و آلمان وادار خواهد كرد.

اين نگارش از ويروس “سوبر” براي تعيين دقيق زمان، از يك سايت اينترنتي كه با استفاده از ساعت اتمي به ارائه زمان دقيق مي‌پردازد، استفاده مي‌كند.

‪ ۱۴‬آدرس اينترنتي ذكر شده در متن اين ويروس هم‌اكنون فعال نيستند و احتمالا نگارنده ويروس قصد دارد درست پيش از شروع حمله، اين آدرسهاي اينترنتي را فعال كند.

“سوبر” با نگارشهاي مختلف خود پيش از اين توسط كارشناسان امينتي به عنوان گسترده‌ترين حمله اينترنتي سال ‪ ۲۰۰۵‬برگزيده شده‌است. شركتهاي ارائه دهنده خدمات امنيتي از زمان ظهور ويروس “سوبر” در اكتبر سال ‪ ۲۰۰۳‬تاكنون بيش از ‪ ۳۰‬نگارش مختلف از آن را شناسايي كرده‌اند.

به گفته محققان، احتمالا نگارنده يا گارندگان ويروس “سوبر” از كشور آلمان اقدام به گسترش كدهاي مخرب خود مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا