تکنولوژی

جایزه پرنسس دایانا یک ایمیل ویروسی است

ایرنا – كارشناسان امنيتي در مورد شناسايي نامه الكترونيكي آلوده جديدي از نوع “اسكم” خبر مي‌دهند كه به دروغ به كاربران مژده برگزيده شدن از طرف بنياد يادبود پرنسس “دايانا” را داده و اطلاعات شخصي آنها را مي‌ربايد.

به گزارش پايگاه اينترنتي “پي‌سي‌ورلد”، در متن اين نامه ذكر شده كه كاربر دريافت‌كننده ايميل توسط بنياد يادبود “دايانا، پرنس ولز”، برنده يك جايزه ‪ ۴/۵‬ميليون دلاري شده و بايد هرچه سريعتر با اين انجمن تماس بگيرد.

به گفته كارشناسان شركت امنيت اينترنتي “سوفوس”، اين “ايميل” آلوده از نام يك بنياد حقيقي استفاده كرده و حتي نام يكي از كارمندان واقعي اين بنياد نيز در آن ذكر شده است و به همين خاطر بسياري كاربران فريب ظاهر حقيقي آن را مي‌خورند.

در متن ايميل مذكور يك “لينك” اينترنتي ذكر شده كه كليك كردن روي آن، كاربران را به سوي وب سايتهايي هدايت مي‌كند كه در آنها شماره حساب و اطلاعات شخصي كاربر درخواست شده و در برخي ديگر از اين وب سايتها از كاربر درخواست شده به منظور دريافت جايزه خود وجوهي را به برخي شماره حسابها واريز كند.

بنياد يادبود پرنسس “دايانا” كه در سال ‪ ۱۹۹۷‬و اندكي پس مرگ وي تاسيس شد، هم‌اكنون در وب سايت خود در مورد دروغين بودن اين ايميل هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا