تکنولوژی

دکتر كاظم معتمدنژاد: رسانه مستقل راحت تر می تواند مسایل را منعکس کند

ایسنا – پدر روزنامه‌نگاري نوين با دردناك خواندن حادثه جانكاه سقوط هواپيماي سي – 130 به جامعه‌ي رسانه‌يي و هم‌چنين دست‌اندركاران ايسنا تسليت گفت و هم‌چنين سالگرد تاسيس اين خبرگزاري را گرامي داشت.

به گزارش ايسنا دكتر كاظم معتمدنژاد طي سخناني در مراسم آغاز هفتمين سالگرد تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران كه با بزرگداشت دو تن از شهداي اين خبرگزاري كه در حادثه جانكاه سقوط هواپيماي سي – 130 شهيد شدند، گفت: تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران يك پديده‌ي انقلابي بود و مي‌توان از آن به عنوان يك جنبش رسانه‌يي و روزنامه‌نگاري ياد كرد و به نظر من بايد امكانات بيشتري ر در اختيار اين مجموعه جهت رشد و پيشرفت قرار داد تا بتواند به موفقيت‌هاي بيشتري دست پيدا كند.

وي با بيان اين كه مطبوعات در چهار زمينه‌ي سياسي، اقتصادي، آموزشي و حرفه‌اي نيازمند توجهات ويژه‌اي هستند، به اهميت ايجاد محيط مطلوب آزاد براي خبرنگاران تاكيد كرد و گفت: ايجاد اين محيط، زمينه را براي رشد مطبوعات فراهم مي‌كند.

وي به استقلال مالي رسانه‌ها اشاره كرد و گفت: وقتي يك رسانه داراي استقلال باشد، راحت‌تر مي‌تواند واقعيات را منعكس كند.

معتمدنژاد به اصل آموزش و پيشرفت ارتباطات اشاره كرد و گفت: اميدواريم كه در آينده به سطحي برسيم كه بتوانيم رشته‌ي اتباطات را در دانشگاه‌هاي شهرستان نيز ايجاد و نيازمان را در اين زمينه با تربيت نيروهاي متخصص و تربيت شده برطرف كنيم.

وي در پايان به چند سند حقوقي در ارتباط با فعاليت رسانه‌يي اشاره كرد و گفت: اگر اين سندها به نتيجه‌ برسد مي‌تواند بسياري از مشكلات ما را در زمينه‌ي قانوني و هم‌چنين استقلال رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران حل كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا