تکنولوژی

تجارت اينترنتى و شبکه اى ( Networking Business )

نام نویسنده: مهدى عليخانى (1 ) – [email protected]

آی تی ایران – در دنيايى که معاصرش هستيم بدون شک کسى نيست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهى نداشته باشد . از طرفى سخن از اهميت اطلاعات کمى دير لست ، چرا که حالا قدم در مرحله بعدى نهاده ايم و عصر IT را تجربه مى کنيم . همه چيز با سرعت در حال تحول است و در دنياى امروز اتلاف وقت و انرژى براى انجام کارهاى روزمره يعنى عدم استفاده بهينه از تکنولوژى .

روزى که نخستين رايانه در حجم يک ساختمان سه طبقه اختراع شد ، کمتر کسى باور داشت که اين دستگاه عظيم الجثه روزى در ابعاد يک ساعت مچى مورد بهره بردارى قرارگيرد .
رايانه ها با سرعت غيرقابل مهارى وارد زندگى انسان معاصر شد و اور راقادر ساخت تا بر پيچيدگيهاى موضوع قرن بيستم غليه نمايد . يک فکر ساده توانست نجات دهنده نوع بشر باشد ، براى چند لحظه تجسم کنيد در عصر انفجار جمعيت و لزوم ارتباط و تامين مايحتاج ايشان چه مقدار وقت تلف مى شد که به صورت سنتى و دستى امور روزانه خود را سامان دهيم ، گرچه ما هنوز نتوانسته ايم به درستى از اين فرصت بى نظير استفاده کنيم و بيشتر سرگرم حاشيه هستيم .

بهر حال تکنولوژى اطلاعات و شبکه جهانى اينترنت ، تجارت و دادو ستد جهانى را وارد عصر جديدى بنام EC يا ( تجارت الکترونيک ) کردند ، که با سرعت زيادى در حال گسترش است . در اين عصر جديد از تجارت ارسال کاتالوگ و بروشور امرى نسبتا پر هزينه و وقت گير است که تنها بازرگانان و شرکتهاى سنتى درگير آن هستند و موفقيت از آن آنهايى است که براى ارائه سرويس سريعتر و پاسخگويى با هزينه کمتر به تکنولوژى جديد و اينترنت روآورده اند .
وارد شدن بر اين گستره جهانى از تجارت محدوديتى ندارد و با کمترين و کوچکترين امکانات ودر هر نقطه از جهان نيز مى توان به آن پيوست .

در مقاله اى که پيش روى شماست نگارنده سعى دارد به تبيين راهکارهاى اجرايى و مراحل اوليه پيوستن به اين گستره جهانى بپردازد .

1- اهميت راه اندازى

بر اساس آمار ارائه شده ، با حضور کسب و کار آن لاين در سال 2004 درآمد جهانى کسب و کار اينترنتى به سقف 7/2 تريليون دلار رسيد. مهم اين نيست که کار تجارى شما چيست، بلکه ناديده گرفتن 7/2 تريليون دلار ممکن است؟ براى اينکه نشان دهيد بخشى از اين مجموعه هستيد و مايليد که به آن خدمت کنيد،‌ لازم است در حيطه wwwباشيد. آنگاه خواهيد دانست که رقيبان شما چه مى‌کنند !

2- شبکه‌اى‌ عمل کردن

کسب و کار در حقيقت چيزى جز برقرارى ارتباط با افراد نيست. همه تاجران موفق مى دانند که ملاک شناخت چيزى نيست بجز آشنايى با افراد. ارائه کارت ويزيت بخشى از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا در اين ملاقاتها، اين شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ويزيت خود به هزاران فرد و شايد ميليونها مشترى يا شريک تجارى، بايد نشان دهيد که هميشه در صورت نياز آنها در خدمت هستيد و مى‌توانند به شما دستيابى داشته باشند. مى‌توانيد 24 ساعت شبانه‌روز به سادگى بدون صرف هزينه در محيطwww باشيد. حتى اگر تغيير مکان دهيد يا شماره جديدى داشته باشيد، همچنان در همان مکان مجازى قرار داريد و همگان ميتوانند شما را پيدا کنند !

3- ايجاد اطلاعات رايانه اى در دسترس

زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه کارى مشغول هستيد؟ افراد چگونه مى‌توانند با شما تماس بگيرند؟ روشهاى پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما کجاست؟ کار خاص امروز شما چيست؟ اطلاعات ترفيعى، تبليغى هفته آينده چيست؟ اگر بتوانيد مشترى را از دليل لزوم کسب و کار با خود آگاه سازيد، فکر نمى‌کنيد که بتوانيد کسب و کار بيشترى داشته باشيد؟ مطمئنا در محيط www مى‌توانيد !

4- ارائه خدمات به مشتريان

ايجاد اطلاعات رايانه اى در دسترس يکى از مهمترين روشهاى ارائه خدمات به مشتريان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشترى باشد، با استفاده از تکنولوژى www مى‌توانيد حتى راههاى بيشترى را نيز بدست آوريد. اين امکان را براى آنها فراهم سازيد تا بدون گشتن در مغازه و يارى گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را که دقيقا مى‌خواهند پيدا کنند، در حقيقت همه چيز بايد در دسترس باشد. همه کارها بايد به سرعت، ساده و ارزان در محيط www انجام شود.

5- افزايش توجه عموم

شما هيچگاه از مجله داخلى براى درج تبليغ افتتاح فروشگاه يا مغازه محلى خود استفاده نمى‌کنيد، بلکه اگر چيزى جالب و جديد باشد، آدرس شبکه خود را در آن عنوان مى‌کنيد. حتى اگر که يک خبرنامه هفتگى نيز در خصوص اين افتتاحيه مطلبى نوشته باشد، هيچگاه از شخصى که با مغازه شما فاصله مسافتى طولانى دارد و آن خبر را مى‌خواند به شما سودى نمى‌رسد مگر آنکه آن فرد، در همان زمان به آن محل بيايد. اما با اطلاعات شبکه‌اى هر کس در هر مکان مى‌تواند به آن دسترسى داشته باشد و مطمئنا يک بازديدکننده کارآمد از وب سايت و يک مشترى سودرسان براى اطلاعات شما خواهد بود.

تناسبات کارى در کسب و کار اينترنتى

آيا کسب و کار اينترنتى براى کسب و کارهاى كوچك شما مناسب است؟
براى آنكه در وسط كار نااميد نشويد و كار را نيمه تمام رها نكنيد بايد نكاتى را در خصوص کسب و کار اينترنتى بدانيد :

کسب و کار اينترنتى چيست و افراد مخاطب چ كسانى هستند. تنها بعد از درنظرگرفتن اين اصول مى‌توانيد استراتژى کسب و کار اينترنتى و كارايى آن را براى خود تشخيص دهيد. در اينجا سعى كردم تا موضوعات بالا را به 5 دسته طبقه بندى كنم تا خط مشى براى شما باشند.

1 – در کسب و کار شما ، کسب و کار اينترنتى محتوايى است كه در راستاى حضور شما در اينترنت مى‌باشد. زمانى كه اينترنت تازه پا بود ، هر كس براى حس رقابت مجبور بود آنرا تهيه كند و در حقيقت دروازه هاى آنرا بگشايد، درست زمانى كه به جامعه عمومى راه پيدا كرد ،‌ اما جهان علم و آكادميك همچنان با آن مخالف بودند. موارد مشابهى مانند اينترنت بسيار وجود داشته است ،‌ اما هيچكدام كارايى آنرا نداشته اند. تا کنون با تاجران نگران و آشفته بسيارى مشاوره كردم كه بسيار در كارشان مضطرب بودند. از آنجايى که در ابتدا در عرصه تجارت اينترنت تنها يك وسيله بازاريابى بود نه كمتر و نه بيشتر ، بنابراين به آنها مى گفتم كه : اينترنت تنها روشى ديگر براى سهيم شدن در اطلاعات است ،‌ و وسيله اى ديگر است. و در واقع اينترنت شما را قادر مى سازد تا محصولات را به مصرف‌كننده خود بفروشيد و يا منتقل سازيد.

2 – کسب و کار اينترنتى اين امكان را براى شما فراهم مى‌سازد تا اطلاعات را از مشتريان جمع‌آورى كنيد و از طريق وب سايت ، بازاريابى و فروش را انجام دهيد. اگرچه اين اطلاعات در مورد سفارشات است ، اما شما همچنين مى‌توانيد از مشتريان خود درخصوص اينكه چه كسانى هستند ،‌ محصولات را به كجا منتقل مى‌كنند ، روش نقل و انتقال آنها چيست و سؤالهاى ديگر كه مايل هستيد بدانيد اطلاعات بدست آوريد. بعلاوه کسب و کار اينترنتى شما را قادر مى‌سازد تا به اطلاعات كارت اعتبارى در اينترنت دست يابيد. زمانى كه اطلاعات جمع‌آورى شد کسب و کار اينترنتى موجب مى‌شود تا در هر ثانيه كسب و كارى را انجام دهيد. شما در آن نه تنها به تبليغ ، بازاريابى و فروش مى‌پردازيد بلكه مى‌توانيد حسابهاى دريافتى و پرداختى خود را نيز كنترل كنيد و از نظر فنى شما را حمايت مى‌كند تا به ايده هايى دست يابيد و همه آنها از منبع منفردى است كه همان وب سايت مى‌باشد.

3 – کسب و کار اينترنتى مى‌تواند يك راه حل كامل تلفيقى در خصوص کسب و کار باشد. زمانى كه به يك راه حل کسب و کار اينترنتى نظر بيفكنيد ، بايد جريان اطلاعات را از وب سايت خود به عملكردهاى اداره وو دفتر در نظر بگيريد. آيا شما مايليد تا مصرف‌كننده با فشار يك دكمه اطلاعات را وارد پايگاه داده كند ، دستور‌العملهاى حمل و نقل را به انبار بفرستد ، كارت اعتبارى را فعال سازد ، داده ها را وارد سيستم حساب شما بكند ، و زمانيكه در حال خواندن روزنامه صبح هستيد فنجانى از قهوه جلوى شما قرار گيرد؟ اين امر به شما بستگى دارد كه تا چه اندازه بخواهيد روند كار شما الكترونيكى باشد. بدون توجه به تلفيق كلى ، بايد فرآيند را از شروع تا پايان قبل از آنكه عملى را صورت دهيد درك كنيد. اگر اين فرآيند را درك نكنيد ،‌بايد دوباره طرح‌ريزى و كار را از ابتدا شروع كنيد كه اين عمل بسيار گران است. اين هزينه براى مدت يكماه از 200 تا هزاران دلار است كه همه اينها با تفاوت ميان استفاده از Quicken و به مخاطره انداختن سرمايه در كاسبى قابل مقايسه است.

4 – دنياى آن لاين راه حلهاى کسب و کار اينترنتى بسيارى دارد كه با يك نياز خاص سازگار است مانند يك مغازه آرايش كه داراى محصولاتى براى بدن است. اگر احساس مى‌كنيد كه به اندازه كافى اطلاعات در خصوص بهترين راه حل نداريد ، در نتيجه واقعا: تنها هستيد. مى‌توانيد به راحتى اين مشكل را حل كنيد. با يك فرد باتجربه كار كنيد ، او به شما كمك مى‌كند كه نه تنها موضوعات فنى راه حل کسب و کار اينترنتى را دريابيد ، بلكه به موضوعات تجارى نيز دست يابيد. آن افراد خبره مى‌توانند مشاوران اينترنتى ، تنظيم‌كنندگان سيستم و افراد دانا در امور بازاريابى فنى باشند.

5 – کسب و کار اينترنتى بخشى از چگونگى عملكرد تجارى شماست.البته اجراى آن گران است ، اما بعنوان يك سرمايه‌گذارى بايد به آن نظر افكند. در عوض شما داراى 401 تهيه كننده ، فضاى مناسب كار ، پرسنل اصلى ، يا حساب تجارى گسترده هستيد. در حقيقت کسب و کار اينترنتى بهترين انتخاب در كسب و كار است. آيا شما قصد داريد كه کسب و کار روزانه آن لاين داشته باشيد؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، بايد با بخشهاى فروش ، بازاريابى ، امورمالى ، خدمات مشترى ، سيستم هاى اطلاعاتى ،‌ عملكرد شبكه ارتباطى ، كاركنان پشتيبانى و متصديان پذيرش سروكار داشته باشيد تا مطمئن شويد كه به همه بخشهاى يك راه حل تسلط داريد و در خصوص آن به افراد آگاهى مى‌دهيد.

کسب و کار اينترنتى ، يک امکان بزرگ

سطوح مختلف اينترنت امكانى براى کسب و کارهاى كوچك
کسب و کارهاى كوچك در اينترنت به سرع به زمينه عملكردهاى چندمليتى بزرگ دست مى‌يابند و اين بعنوان امتيازى براى آنها محسوب مى‌شود. در اينترنت يك کسب و کار كوچك مى‌تواند با شركتهاى بزرگ اعتبارى رقابت كند. اما آيا همه کسب و کارها از مزاياى آن لاين برخوردار مى‌شوند؟ در حقيقت بهترين فروش محصولات بصورت آن لاين طيف جغرافياى گسترده اى دارد. آنها آيتم هاى مربوط به كامپيوتر هستند كه البته در اينترنت با هزينه كمترى خريدارى مى‌شوند ، مواردى كه بخصوص در مكانهاى ديگر به سختى قرار مى‌گيرند. کسب و کار اينترنتى هزينه هاى عملكردى را كاهش مى‌دهد زيرا نيازى به تجهيزات ، يا به قول معروف آجر و ملاط و كارمند نيست ، تنها يك وب سايت و شايد يك انبار مركزى ، گاراژ يا چيزى شبيه آن مورد نياز است. هزينه هاى وب سايت کسب و کار اينترنتى بسيار متفاوت است ، اما حدود 50$ تا 1000$ مى‌باشد. به دليل آنكه معاملات تجارى از نظر الكترونيكى حرف اول را مى‌زنند ،‌ نياز به تعداد زيادى كارمند فروش نيست. فروش از طريق اينترنت خطرات ناشى از دزد و آسيب فيزيكى را به حداقل مى‌رساند. کسب و کار اينترنتى درهمه جا در دسترس است ، يعنى در هر زمان كه كاربر وارد اينترنت شود. مصرف‌كنندگان سراسر جهان بصورت آن لاين خريدارى مى‌كنند. بعنوان مثال زمانى كه ساعت در لوس آنجلس 3 صبح ، درفرانسه 12 ظهر ، در توکيو 7 بعدازظهر و در دوبى و تهران حدود 2 بعداز ظهر است ، مشترى مى‌تواند خريد كند. يك کسب و کار آن لاين هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعال است. صندوق حساب روز و شب باز است حتى در زمانيكه تاجر يا صاحب كسب و كار در خواب باشد.

کسب و کار اينترنتى ارائه خدمات به مشترى را تقويت مى‌كند
يك وب سايت اين امكان را فراهم مى‌سازد تا نيازهاى مصرف‌كننده پيگيرى شود ، بنابراين صاحب کسب و کار مى‌تواند بر طبق آن توليدات خود را عرضه كند. يك وب سايت بطور اتوماتيك سفارشات را پيگيرى مى‌كند ، براى تشخيص آنكه چه اقلامى از نظر فروش بهتر هستند و چه چيز مورد نياز است و بيشتر سفارش داده مى‌شود مى‌توان به و سايت مراجعه كرد. از طريق کسب و کار اينترنتى مى‌توانيد همه چيز را در خصوص کسب و کار به محض ورود به بازار و مغازه بياموزيد. وب سايت اين امكان را براى تاجران فراهم مى‌سازد تا در مورد شركت خود به مشتريان توضيح دهند و معيارهاى خود را بيان كنند. بعنوان مثال شركتى كه به فروش ظروف آشپزخانه مى‌پردازد مى‌تواند در كنار آن دستورات آشپزى رايگان ارائه دهد ، يا شركتى كه در حيطه نرم افزار فعاليت دارد مى‌تواند كاربردهاى آزمايشى رايگانى عرضه كند.با مطالعه تاريخچه و رزومه يك شركت ، مشترى احساس مى‌كند كه با صاحب آن شركت در ارتباط است. اختصاصى كردن يك شركت حس وفادارى را در مصرف‌كننده ايجاد مى‌كند. وب سايت در حقيقت فروش آسان است زيرا از طريق آن تاجران مى‌توانند به راحتى توليدات خود را به مصرف‌كننده عرضه كنند.

فضاى بازار الکترونيکى
بازارهاى الکترونيکى معمولاً به معاملات و حراجى هاى روى شبکه ، مانند بازارهاى سهام و حراجى ها از طريق اينترنت ، اشاره دارد؛ اما فضاى بازار الکترونيکى به پديده اقتصادى اشاره دارد که محصولات، واسطه ها و مشتريان به يک طريقى به صورت الکترونيکى با هم تماس و مبادله دارند . فضاى بازار الکترونيکى نماد مجازى از بازارهاى فيزيکى است. به طور کلى ، فعاليتهاى اقتصادى تحت اين فضاى الکترونيکى ، اقتصاد الکترونيکى را ارائه مى کنند . فضاى بازار الکترونيکى شامل بخشهاى زير است :

• بازيگران بازار ، يعنى کارخانجات ، بازرگانان ، عمده فروشها ، واسطه ها ، فروشگاهها و مشتريان
• کالاها و خدمات
• فرايندهاى تامين ، توليد ، بازاريابى ، رقابت ، توزيع ، مصرف و غيره
تفاوت دو بازار فيزيکى و الکترونيکى اين است که در فضاى بازار الکترونيکى حداقل برخى از ترکيبات يا عناصر ، الکترونيکى ، ديجيتال ، مجازى ، مستقيم و يا از طريق شبکه مى باشند . براى مثال ، يک بازيگر بازار الکترونيکى داراى پست الکترونيک و يک صفحه Web است . ممکن است يک کالاى الکترونيکى ، مانند CDROM در يک فروشگاه فيزيکى عرضه شود . کسى که کالاى فيزيکى را در فروشگاه فيزيکى ارائه مى کند ممکن است اطلاعات تجارى خود را از طريق شبکه به مشتريان برساند و مشتريان از طريق شبکه اينترنت کالاهاى مورد اشاره را جستجو کنند ؛ اما توليد ، سفارش ، پرداخت و توزيع به شيوه سنتى انجام گيرد .

بازار الکترونيکى روى شبکه اى بودن تمام اين حلقه هاى فعاليت تاکيد دارد. اما اگر يکى از فرآيندهاى تجارت يا مصرف ، الکترونيکى باشد قبلاً بخشى از فضاى بازار الکترونيکى ايجاد شده است . به اين ترتيب اکثر بازيگران تجارت از قبل در فضاى بازار الکترونيکى بوده اند

نکات اساسى اوليه

پس از تصميم يك شركت يا فرد در ايجاد يك سايت, سه مسئله مى بايست حل گردد تا آن سايت بر روى اينترنت قابل ملاحظه باشد.

– نكته اول نام سايت مى باشد. اما چون اين نام مى بايست منحصر به فرد باشد, ممكن است نام دلخواه شما قبلا توسط فرد ديگرى گرفته شده باشد. بنابراين قبل از انجام ساير امور مى بايد نام منحصر به فردى براى سايت خود انتخاب نماييد. در ضمن چنانچه هم اكنون سايت شما آماده نمى باشد, مى توانيد نسبت به رزرو نام سايت خود اقدام نماييد تا بعدا فرد يا سازمان ديگرى آن را نخرد. نکته ضرورى در اين رابطه آن است که تلاش کنيد نام انتخابى شما با محصولات و خدماتى که ارائه مى دهيد بسيار نزديک باشد و حاک از آن باشد ، چراکه هر ماه يکبار موتورهاى جستجوگر تحت شبکه اينترنت ، اقدام به بروز کردن اطلاعات خود مى کنند و اگر نام شما با کارى که مى کنيد سنخيت نداشته باشد ، شما را شناسايى نمى کنند و درنتيجه به کاربران نيز معرفى نمى شويد واز يک بازاريابى ومعرفى جهانى و رايگان محروم
مى شويد .

– نكته دوم فضايى است كه صفحات وب شما آنجا قرار مى گيرند. بنابراين نياز به يك سرور داريد كه مى بايست صفحات وب شما را پذيرا باشد. البته همه سرورها همه نوع صفحه اى را پشتيبانى نمى كنند و نيز خدمات يكسانى را ارائه نمى دهند بلكه تنوع بسيار هم در خدمات و هم در قيمت دارند كه بدون داشتن آگاهى لازم از خدمات قابل ارائه آنان انتخاب بهترين و مناسبترين ميزبان وب ناممكن است.

– نكته سوم طراحى سايت و قرار دادن آن بر روى سرور مى باشد که اصطلاحا مانند محل دفتر و ويترين کار شماست که بايد با دقت و حساسيت خاصى انجام شود .

دلايل اهميت وب سايت در تجارت الکترونيک

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مى کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براى تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهى نيز به خود مى گويم که شايد هنوز کسانى باشند که اين آگاهى را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مى کنم در واقع از دلايل ابتدائى اهميت وب سايت شما است.
دليل اول – وجود وب سايت، اعتبار شما ا اقزايش مى دهد.
وب سايت تائير قوى بر اعتماد مشترى هاى بالقوه دارد. يک طراحى حرفه اى، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مى شود. به مردم مى فهماند که شما داراى دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحى يک سايت با کيفيت و داراى اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.

دليل دوم – وب سايت باعث مى شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.

تا آوريل سال 2002 ميلادى، فقط در آمريکا، 166 ميليون نفر از مردم روى خط بوده اند. برخى از آنها در جستجوى محصولات و خدمات شما هسند. با داشتن يک سايت وب، شما شرکت خود را براى دنيايى از فرصتها براى دسترسى مردمى که غير از سايت شما راهى ديگر براى رسيدن به شما ندارند آماده مى کنيد. با کليک ساده موس، هر کسى مى تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسى داشته باشد.

دليل سوم – وجود وب سايت سهولت ارجاع مشتريان جديد به شرکت شما را فراهم مى کند.
براى بسيارى از تجارتها، يک منبع حياتى براى يافتن مشتريان جديد، ارجاع سايرين است. داشتن وب سايت اين امکان را فراهم مى کند که مردم به راحتى سايت شما را به ديگران ارجاع دهند. آدرس وب سايت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مى ماند به علاوه دادن راه هاى مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقرارى تماس را بيشتر مى کند.

دليل چهارم – وب سايت يک ابزار قوى فروش است.

فروش محصولات از طريق يک فروشگاه اينترنتى يک راه بسيار عالى براى افزايش فروش است. شما يک ويترين دائمى و سهل الوصول که هزينه آن خيلى کمتر از يک فروشگاه آجرى است داريد ضمن اينکه مردم بيشترى امکان دسترسى به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سايت شما، امکان وادار شدن مردم به کليک روى دکمه خريد را افزايش مى دهد. هرچند که شما از طريق اينترنت نتوانيد فروش انجام دهيد، وب سايت شما يک سرمايه مهم است. وب سايت شما يک شروع براى متقاعد کردن بازديد کنندگان به ياز آنها به محصولات شما است. شما آنها را براى خريد تحريک مى کنيد سپس از آنها دعوت مى کنيد که با شما تماس بگيرند.
دليل پنجم – وب سايت باعث افزايش ارزش تبليغات شما مى شود.

اضافه کردن آدرس وب سايت در تبليغات، کارت تجارى و امضاء شرکت، يک راه خوب براى جلب مشترى به شرکت شما است. داشتن آدرس سايت به مردم کمک مى کند که هر زمان که در مورد شما مى شنوند و يا تبليغات شما را مى بينند، به پيام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سايت شما راحت تر از نوشتن نامه يا رفتن به مغازه يا حتى تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتى دريافت مى کنند و نيازى نيست براى آقاى فروشنده براى کمک صبر کنند. همچنين بازديد از وب سايت خيلى راحت است چون هيچ مغذوريتى وجود ندارد و بازديد کنندگان تحت فشار نيستند.

دليل ششم – وب سايت به شما کمک مى کند با مشتريان بالقوه در ارتباط باشيد.

مردم زيادى وجود دارند که به آنچه شما ارائه مى کنيد علاقمند هستند ولى ممکن است هم اکنون براى خريد آمادگى نداشته باشند. شما بايد با آنها در ارتباط باشيد تا زمانى که آنها براى خريد آمادگى يافنتد، با خبر شويد. وب سايت يک روش عالى براى تسهيل اين فرايند است. شما مى توانيد از طريق وب سايت خود آدرس تماس مشتريان بالقوه را جمع آورى کنيد. سپس مى توانيد به تناوب، نامه يا خبرنامه بريشان ارسال کنيد. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک مى کند

فاکتورهاى اساسى براى انتخاب يک ميزبان اينترنتى

1- خدمات : خدمات براى کسب و کار شما جنبه حياتى دارد ؛ مثلاً شما نامه فروش خوبى را نوشته ايد و آماده ايد که آن را به وب هاست خودتان پست کنيد . بنابر اين روز بعد مى توانيد آن را امتحان کنيد . در اجرا به مشکلى برمى خوريد و نياز داريد که وب هاست به کمک شما بيايد . مشکل در اينجاست که ساعت 10 شب است و شرکت مورد بحث تا 9 صبح فردا کار را شروع نخواهد کرد . بنابراين مجبوريد تا ساعت 9 صبح منتظر بمانيد ؛ تازه در اين وقت هم با يک خط شلوغ روبرو مى شويد .حالا شما مجبور شده ايد که اين برنامه کاريتان را به تعويق بياندازيد . اگر از اين موارد چند بار و به اشکال مختلف رخ دهد کافيست تا هر کسى را از کوره بدر کند .

2- امنيت : آيا در مورد اينکه يک متجاوز اينترنتى تا چه حد مى تواند به سايت شما خسارت وارد کند ايده اى داريد ؟ اگر يک متجاوز اينترنتى راهش را به سوى سيستم شما باز کند و آن را از کار بياندازد ، يا اگر آدمهاى بى انصافى وارد اطلاعات مشتريان شما شده و شماره کارتهاى اعتبارى را بربايند، تصور مى کنيد چه اثرى مى تواند بر کسب و کار شما داشته باشد . اين موضوع بسيارى از کابوسهاى شبانه است! مشکل در اينجاست که بسيارى از شرکت هاى کوچک ارائه دهنده وب هاست و حت بعضى از شرکتهاى بزرگ هم اهميتى به مايل امنيتى نمى دهند . آنها منابع و پرسنل اين کار را ندارند ؛ شما هم نداريد . شما بايد وقتتان را صرف بازاريابى براى کالا و خدماتتان نماييد و خدمات مناسب را براى مشتريان خود فراهم آوريد ؛ نه اينکه تبديل به يک کارشناس مسائل امنيتى گرديد . شما بايد به دنبال يک شرکت Web Host بگرديد که تمام موضوعات امنيتى عمده را بکار گرفته باشد تا ديگران نتوانند وارد سايت شما شده ، به اطلاعات شما خسارت وارد آورند . وب هاست شما اولاً بايد از آخرين روشهايى که مزاحمين اينترنتى استفاده مى کنند آگاهى داشته باشد ؛ ثانياً برا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا