تکنولوژی

قابليت ويديو به امکانات تلفن اينترنتی اسکایپ اضافه شد

آی تی ایران – سرویس فراگیر تلفن اینترنتی اسکایپ در ادامه روند رو به رشد خود قابلیت تماس ویدیویی را به تماس صوتی نرم افزار خود افزود.

اسکایپ که هم اکنون مشهورترین نرم افزار تلفن رایگان اینترنتی به حساب می آید همچنین سرویس های تماس به تلفن های ثابت و موبایل را با قیمت پایین ارایه می دهد.

سرویس ویدویی اسکایپ دارای امکانات متعددی است و به نظر می رسد این شرکت خود را برای یک رقابت فشرده در این عرصه آماده کرده است.

پیش از اسکایپ شرکت هایی مثل ایکروسافت و یاهو به مسنجرهای خود امکانات تماس های ویدیویی را افزوده بودند اما آنها هیچ گاه در زمینه تماس های صوتی از طریق مسنجر خود نتوانستند موفقیت های اسکایپ را کسب کنند.

اسکایپ هم اکنون ۵۳ میلیون کاربر ثبت شده دارد و گفته می شود در هر لحظه دو میلیون کاربر به طور همزمان مشغول به ارتباط برقرار کردن با هم یا با سرویس های مخابراتی هستند.

اسکایپ از تکنولوژی تلفن اینترنتی (VoIP) بهره می گیرد و کاربران می توانند با نصب یک نرم افزار روی کامپیوتر دارای میکروفن و بلندگو با کیفیت نسبتا خوب با یکدیگر گفت و گو کنند.

همچنین این شرکت سرویس نسبتا ارزانی را برای تما از طریق اینترنت با تلفن های عادی در سراسر جهان ارایه می دهد

نسخه ۲ نرم افزار اسکایپ نیز همچنان عنوان بتا روی خود دارد و به این معنی است که این شرکت هنوز در حال توسعه نرم افزار خود و اضافه کردن قابلیت های جدیدتری به آن است.

در نسخه جدید به جز امکان تماس ویدیویی کارکردن با نرم افزار آت لوک مایکروسافت نیز از قابلیت های آن است و به این ترتیب کاربران می توانند از امکانات و اطلاعات موجود روی آت لوک برای تماس های خود استفاده کنند.

علاقه مندان برای دریافت نرم افزار رایگان اسکایپ و اطلاعات مربوط به آن می توانند به سایت www.skype.com مراعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا