تکنولوژی

مديرعامل شركت فناورى اطلاعات: شارع ۲ فعلا امکان پوشش گسترده سایت ها را ندارد

ایسنا – مديرعامل شركت فناورى اطلاعات گفت: ايجاد مراكزIDC مناسب در داخل، از نظر فنى و تكنولوژى امكان پذير است اما بحث هزينه‌ها تنها مساله‌اى است كه شايد به خاطر آن نتوان در اين حوزه رقابت كرد.
مهندس«رضا رشيدى» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)، با تشريح وضعيت شركت فناورى اطلاعات و شبكه‌ى ديتاى كشور در مورد بحث لزوم استقلال اينترنتى و ‌هاست كردن سايت‌ها در داخل كشور اظهار داشت: دولت آمريكا در اين مورد سياستى را در پيش گرفته و قطعا براى انجام آن هزينه كرده است. در نتيجه كسى كه مى‌خواهد ميزبانى ‌هاست خود را به داخل كشور منتقل كند، با اين مساله كه با توجه به هزينه‌ها، هاستى با امنيت،باكيفيت و به سرعت هاست‌هاى خارجى وجود ندارد، مواجه خواهد شد.


تبليغات
راز و رمز يک سرويس استينگ خوب چيه ؟
وب رمز – www.webramz.com


* ايجاد مراكز IDC مناسب در داخل از نظر فنى و تكنولوژى امكان پذير است
وى با بيان اين كه اختصاص يارانه به ايجاد كنندگان ‌هاست در داخل كشور از سوى دولت مى‌تواند به گونه‌اى در جهت رفع اين مشكل كمك كننده باشد، افزود: به اين مساله بايد سريع‌تر و با ابعاد وسيع‌تر پرداخته شود.
رشيدى با تاكيد بر اين كه هزينه‌هاى بخش خصوصى براى ايجاد مراكزIDC در داخل با مراكز خارجى قابل مقايسه نيست، خاطر نشان كرد: ايجاد مراكز IDC مناسب در داخل از نظر فنى و تكنولوژى امكان پذير است اما بحث هزينه‌ها تنها مساله‌اى است كه شايد به خاطر آن نتوان در اين حوزه رقابت كرد.
مدير عامل شركت فناورى اطلاعات اظهار داشت: نكته‌ى ديگر كه علاوه بر هزينه‌ها در بحث ايجاد مراكز IDC مطرح است، شكل دهى شبكه رو به داخل است،‌ چرا كه با وجود يك شبكه‌ى ملى كه ممكن است به خارج هم لينك‌هايى داشته باشد، هزينه‌ها ارزان‌تر شود همچنين امكان دسترسى قطعى آن از خارج نيز به راحتى وجود نداشته باشد.

*شارع دو؛ ‌هاست ملى

وى ادامه داد: طرح شارع دو مى‌تواند به عنوان ‌هاست ملى مورد استفاه قرار گيرد اما اين هاست در حال حاضر امكان پوشش حجم بالاى سايت‌ها را ندارد كه اين امكان با توسعه‌ى آن ظرف ماه‌هاى آينده فراهم خواهد شد.
*سعى مى‌كنيم اينترنت پر سرعت را ارزان كنيم
مديرعامل شركت فناورى اطلاعات در مورد ارائه‌ى خطوط ADSL، با قيمت ارزان به مردم، با بيان اين كه اين بحث در دستور كار وزارت ارتباطات و شركت مخابرات ايران قرار گرفته است، گفت: گران بودن اين سرويس‌ها به تجهيزات آن بر مى‌گردد، در حال حاضر بخش خصوصى كه در اين حوزه سرمايه‌گذارى كرده، از وام‌ با بهره‌ى 30 درصد استفاده مى‌كنند، اما پيشنهاد كرديم تا از بهره‌ى وام‌ها كاسته شود.همچنين تعرفه‌هاى فعلى نيز تا جايى كه امكان آن باشد، پايين آورده شود.
وى خاطر نشان كرد: دسترسى Dial up به اينترنت، در حال منسوخ شدن است، لذا بايد به سمت ADSL و به تبع آن ارزان كردن تعرفه‌هاى آن حركت كنيم تا قيمت آن حداكثر به حدود 10 تا 15 هزار تومان در ماه رسانده شود. و به دنبال آن هستيم تا قيمت دسترسى از طريق ADSL را به گونه‌اى كه براى بخش خصوصى هم به صرفه باشد، پايين بياوريم.
*فيبر نورى در مقابل درب منازل
وى همچنين افزود: بحث رساندن فيبر به درب منازل تا حدودى در دنيا مطرح شده اما كاملا متداول نشده است اما به تدريج در اين مساله نيز به گونه‌اى پيش خواهيم رفت كه فيبر با قيمت ارزان به درب خانه‌ها رسانده و از آن براى ارتباطات اينترنتى استفاده شود.
مدير عامل شركت فناوى اطلاعات در ارزيابى خود از وضعيت امنيت شبكه‌ى ديتاى كشور اظهار داشت: متاسفانه در بحث امنيت شبكه در وضع مناسبى قرار نداريم. اما براى افزايش امنيت در چند ماه اخير، مشاور گرفتيم و در حال آموزش نيروها هستيم. همچنين كميته‌اى در اين رابطه طراحى شده تا بر روى مباحث امنيتى فعاليت كند.
رشيدى تصريح كرد: اين امور براى امنيت شبكه‌ى كافى نيست و نيازمند فعاليت بيشترى هستيم كه با راهنمايى مشاور و طرح امنيتى جامع به آن دست خواهيم يافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا