تکنولوژی

احضار هزار عضو گلدکوئيست به دادسرای مشهد

ایسنا – دادستان عمومى و انقلاب مشهد گفت: با همكارى دادسراى مشهد و وزارت اطلاعات يك محموله شركت گلدكوئيست دربندر ديلم توقيف شد.

به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، اسماعيلى در نشست خبرى ماهانه دادگسترى با اعلام توقيف يك محموله حاوى 342 سكه از محصولات شركت گلدكوئيست در بندر ديلم كه با همكارى ماموران طلاعات انجام شده است، اظهار داشت: اين محصولات پس از توقيف به مشهد منتقل شده است.

وى افزود: علاوه بر اين محموله، مقدار 177 سكه ديگر نيز كشف و توقيف شده است.

اسماعيلى با اعلام اين‌كه بيش از هزار نفر از اعضاى گلدكوئيست در مشهد به دادسرا احضار شده‌اند، اظهار داشت: ما به همه اعضا به چشم متهم نگاه نمى‌كنيم و فقط با سرشاخه‌ها برخورد مى‌كنيم كه در اين راستا نيز براى پنجاه نفر از اين سرشاخه‌ها قرار مجرميت و كيفرخواست صادر شده است.

وى افزود: با فعاليت‌هاى انجام شده در حدود نود و پنج درصد از فعاليت عضوگيرى اين شركت متوقف شده است.

دادستان مشهد، فعاليت در شركت گلدكوئيست را اخلال در نظام اقتصادى كشور دانست واظهار داشت: اين كار در واقع تجارت نيست و از نظر دستگاه قضايى و قانونى جرم است و با توجه به قانون، نحوه مجازات اخلالگان در نظام اقتصادى كشور ممكن است مجازات سنگينى داشته باشد.

وى افزود: با بررسى‌هاى دقيق كارشناسان مشخص گرديده است كه 86 درصد از پول اعضاى شبكه از كشور خارج مى‌شود و در مقابل پولى كه از كشور خارج شده محصولاتى با يك دهم ارزش آن به كشور وارد مى‌شود.

اسماعيلى، با تاكيد بر اين كه اكثريت اعضاى گلدكوئيست نه تنها هيچ سودى به دست نمى‌آورند، بلكه سرمايه خود را هم از دست مى‌دهند، اظهار داشت: علاوه بر اين‌كه مساله گلدكوئيست از طرف دستگاه قضايى پيگيرى مى‌شود، تعداد زيادى از افراد خصوصى نيز اقدام به طرح شكايت كرده‌اند.

يحيايى، بازپرس ويژه رسيدگى به پرونده شركت گلدكوئيست در مشهد اظهار داشت: علاوه بر اين شركت بسيارى از شركت‌هاى ايرانى نيز با بهانه اينكه داراى مجوز هستند اقدام به فعاليت‌هاى مشابهى مى‌كنند.

وى افزود: اين شركت‌ها نيز همان فعاليت گلدكوئيست را انجام مى‌دهند كه با آ‌ن‌ها نيز برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا