تکنولوژی

موج جدید محدود سازی سرورهای آمریکایی علیه سایت های ایرانی

آی تی ايران – موج جديدی از تحريم های اينترنتی عليه سايت های ايرانی از سوی سرويس دهندگان آمريکايی و کانادايی اعمال شده و فعاليت تعداد زيادی از سايت های ايرانی دچار توقف شده است.

مسدود شدن سرورهای يک ميزبان ايرانی هوستينگ به نام قاصدک و بسته شدن تعداد زيادی از سايت های ايرانی از سوی سرويس دهندگان کانادايی و آمريکايی و همچنين مسدود شدن سايت خبرگزاری موج از جمله مواردی است که طی روزهای اخير فعاليت تعاد زيادی از سايت های ايرانی را مختل کرده است.

در همين حال برخی از سرويس دهندگان ضمن خارج کردن بدون اعلام قبلی سايت های ايرانی از سيستم های خود اجازه دسترسی به ديتا و فايل های پشتیبان سایت های مذکور را نداده اند و به همین دلیل بسیاری از سایت های ایرانی عملا باید فعالیت خود را دوباره از صفر شروع کنند و اطلاعات موجود روی آنها کاملا از بین رفته است.

هنوز تخمینی از تعداد سایت هایی که بر اثر این اتفاق دچار مشکل شده اند انجام نشده است.

موضوع تحریم های اینترنتی طی سالهای اخیر بیشترین مشکل را برای کاربران ایرانی به وجود آورده و با روش هایی چون آزاد سازی دامنه هی اینترنتی ایرانی، خارج کردن سایت های ایرانی از سرورهای غربی، جلوگیری از دسترسی به سایت ها و نرم افزارهای اینترنتی توسط کاربرانی که با آی پی ایرانی آنها را درخواست می کنند و اجازه ندادن به خرید و فروش اینترنتی عملا دسترسی بسیاری از کاربران ایرانی را با محدودیت های مختلفی مواجه کرده اند.

عدم وجود هوستینگ و دیتا سنتر در کشور از یک سو و ارزان بودن و کیفیت بالای سرویس های آمریکایی و کانادایی باعث شده که شرکت های ایرانی طی سالهای اخیر به هاست کردن سایت های ایرانی در این سرورها تمایل نشان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا