تکنولوژی

دلیل مشکلات شبکه اس ام اس طی روزهای اخیر اعلام شد

ایلنا – مشكلي كه ظرف چند روز اخير در شبكه SMS تلفن همراه كشور به وجود آمد به استفاده بيش از حد هم‌‏وطنان از سرويس پيام كوتاه براي انتقال پيام‌‏هاي تسليت به مناسبت شهادت مولي متقيان مربوط مي‌‏شد.

عباسعلي ابوالفضلي ، سرپرست روابط عمومي و امور بين‌‏الملل شركت ارتباطات سيار ،‌‏ درگفت و گو با خبرنگار ايلنا ، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در چند روز گذشته همزمان با ايام شهادت حضرت علي (ع) ترافيك شبكه بالا رفت و سبب اختلال در ارسال پيام كوتاه شد.
وي ،‌‏ از ديگر مشكلات به وجود آمده در شبكه تلفن همراه ظرف چند روز اخير را قطع فيبرنوري مسير تهران – اصفهان عنوان كرد و گفت: قطع فيبرنوري ناخواسته به وجود آمد كه بعد از 24 ساعت مشكل حل شد.

ابوالفضلي ، اجراي عمليات برگردان در مراكز HLR تهران ، شيراز ، تبريز و بابل را از ديگر عوامل اختلال برانگيز شبكه SMS دانس و يادآور شد: اطلاعات مربوط به مشتركين تلفن همراه در مراكز HLR جمع‌‏آوري مي‌‏شود ، به طوري كه در گذشته تعداد اين مراكز در كل كشور 12 مركز بود كه در چند روز اخير مركز بابل نيز به اين مراكز اضافه شد و اين عمليات مشكلاتي را در شبكه سيار كشور به وجود آورد.

سرپرست روابط عمومي و امور بين‌‏الملل شركت ارتباطات سيار ،‌‏ با تاكيد بر اين كه شبكه در وضعيت عادي قرار دارد و مشتركين مي‌‏توانند مانند گذشته از سرويس پيام كوتاه بدون اختلال استفاده كنند ، خاطرنشان كرد: بخشي از نرسيدن SMS به مشتركين مرتبط مي‌‏شود، چرا كه پيام كوتاه بيش از 12 ساعت در شبكه سيار كشور نگه‌‏داري نمي‌‏شود و در اين 12 ساعت اگر تلفن همراه مشترك در دسترس نباشد و يا خاموش باشد پيام ارسال نمي‌‏شود.

ابوالفضلي ، با بيان اينكه زمان عمليات مراكز HLR غيرقابل پيش‌‏بيني است ، گفت: مقتضيات فني شبكه زمان خاص عمليات را مشخص مي‌‏كند و هم‌‏زماني اين قضيه با ترافيك بسيار بالاي شبكه اين مشكل را به وجود مي‌‏آورد.

وي ،‌‏ در خصوص بحث محدودسازي SMS كه در هفته‌‏هاي اخير مطرح شده بود نيز گفت: اين موضوع واقعيت ندارد و هيچ بحثي در محدوده‌‏ي شركت ارتباطات سيار در خصوص كنترل SMS مطرح نشده است.

وي ، يادآور شد: هيچ نهادي حق دخالت در حريم خصوصي زندگي افراد را ندارد و مبادله‌ي SMS از اين قاعده مستثني نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا