تکنولوژی

بلو-رى» پيشتاز بازار DVD است

جام جم آنلاين: سونى و توشيبا براى جذب بازار DVD هاى نسل جديد همچنان در جدالند و به نظر مى رسد که سونى با حمايت Dell و سامسونگ ، توشيبا را رقيبى جدى براى خود نمى بيند.

صنعت سينما که تكثير و توزيع فيام هاى سينمائى به كمك DVD در آن رونقى تازه يافته است بر يکپارچه بودن فرمت DVD ها تاکيد فراوانى دارد زيرا تفاوت بين فرمت ها يادآور خاطره اى تلخ براى صنعت سينما است ؛ بتاماکس و وى اچ اس. و اين يعنى پريدن مشترى!


تبليغات
پس کی می خواهی وب هاست و دامین خودت را داشته باشی؟ www.parsbodnetworks.com


شرکت هاى هاليوودى که سهم زيادى در توليد فيلم و توزيع DVD فيلم ها در سراسر جهان دارند در صدد ايجاد فشار بيشترى بر شرکت هاى سونى و توشيبا مى باشند ولى نبايد فراموش کنيم که سونى خود صاحب يكى از همين استوديوهاى بزرگ به نام Sony Pictures و يكى از بزرگترين توزيع كنندگان DVD فيلم در جهان است.

بتازگى سونى توانست حمايت استوديو وارنر را مانند شرکت پارامونت براى حمايت از فرمت جديد خود يعنى Blue-ray جلب کند.

شركت توشيبا كه از حمايت هاى نى و اقتصادى شركت هاى NEC و Sanyo برخوردار است ، مالك فرمت HD DVD كه مخفف (High Density/High Definition DVD) است و در مقابل شركت سونى كه به شدت از سوى شركت آمريكائى Dell و همسايه كره اى خود Samsung حمايت مى شود ، ارائه كننده فرمت Blue-ray است.

سامسونگ به همراه سونى در حال تشكيل يك اتحاديه بسيار مستحكم در دنياى كامپيوتر هستند.

دو سال پيش اين دو بر سر توليد مشترك LCDبه توافق رسيدند و نام آن را LCD S نهادند كه قرار است تا پايان سال 2005 ميلادى وارد بازار شود.

اما مهمترين مشخصه اين اتحاديه، جهانى بودن آن است. سونى از ژاپن، سامسونگ از كره و Dell از آمريكا!

توشيبا برخلاف سونى يك اتحاد كاملاً داخلى همراه NEC و SANYO تشكيل داده است. در بين 100 شركت بزرگ و برتر دنيا در سال 2005 سونى رتبه 28، سامسونگ رتبه 20 و Dell رتبه 21 كسب كرده اند. بايد منتظر نشست و ديد كه پايان ماجرا چگونه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا