تکنولوژی

شکايت عليه نام تجاریGmail : گوگل عقب نشينی می کند

آی تی ایران – شرکت گوگل به دليل درگيرى بر سر نام تجارى Gmail سرويس هاى ايميل خود در انگلستان و آلمان را با پسوند @googlemail ارايه مى دهد .

اين احتمالا سرآغاز يک جدل و مبارزه قانونى است که ممکن است در آن نوار موفقيت هاى اين سرويس دهنده ايميل و جست و جوگر مشهور عملا پاره شود.

يک شرکت تحقيقاتى انگليسى مدعى است که از نام Gmail دو سال قبل از گوگل براى برخى سرويس هاى ايميل خود استفاده مى کرده و اين نام متعلق به اين شرکت است.

دو شرکت چندماه قبل مذاکراتى را براى حل و فصل اين اختلاف آغاز کرده بودند اما اين مذاکرات بى نتيجه ماند.

با اين حال بنابرتصميم مديران گوگل کاربران انگليسى که بخواهند از سرويس اين ايميل اين شرکت استفاده کنند ديگر قادر به استفاده از نام Gmail نخواهند بود و آدرس ثبتى آنها به صورت “@googlemail.com خواهد بود.

سرويس ايميل گوگل به دليل افزايش يکباره فضاى ايميل و برخى امکانات و ويژگى هاى خاص به سرعت ميان کاربران محبوب شد.

شرکت IIIR که دعواى حقوقى نام تجارى Gmail را با گوگل آغاز کرده يک شرکت مستقل تحقيقاتى براى سرمايه گذارى هاى بين المللى است که ارزش آن در بازار بورس 3.24 ميليون دلار برآورد شده است اين در حالى است که شرکت گوگل هم اکنون 54.4 ميليارد دلار ارزش تجارى در بازار بورس دارد.

گوگل فعلا براى کاربران انگليسى خود اين تغيير نام براى ايميل راانجام داده تا سرفرصت به حل و فصل اين اختلاف با شرکت کوچک مزبور بپردازد.

در آلمان نيز دعواى مشابهى عليه گوگل در دادگاه در جريان است .

يکى از مقامات گوگل گفته است که شرکت IIIR در قبال تفويض نام جيميل به گوگل خواستار مبلغ بسيار گزافى شده و همين موضوع باعث بى نتيجه ماندن مذاکرات دو شرکت شده استم

نوشته های مشابه

‫96 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا