تکنولوژی

دادگاه ترک سل فردا يکشنبه برگزار می شود

آی تی ايران – شرکت ترکيه ای ترکسل که چندی قبل از سوی شرکای ايرانی خود کنار گذاشته شد با شکايت به دادگاه عمومی تهران خواستار توقف پروژه اپراتور دوم شد این در حالی است که همزمان مقامات ایرانسل اعلام کرده اند شرکت آفریقایی MTN سیصد میلیون یورو مبلغ ضمانت نامه را واریز کرده است.

بر اساس گزارش های مختلف این دادگاه قرار است امروز تشکیل جلسه دهد.

بنا براین گزارش امروز مقامات مخابراتی ایران تایید کرده اند که شرکت ترکسل طی شکایتی به دادگاه عمومی ایران خواستار توقف اجرای پروژه و رسیدگی به شکایت این شرکت شده است.

این در حالی است که یش از این اعلام شده بود این شرکت شکایتی را نیز تسلیم دیوان عدالت اداری کرده و به رویه به کار رفته برای حذف این شرکت از مزایده پروژه اپراتور دوم اعتراض کرده است.

در همین حال معصوم فردیس رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در گفت و گو با خبرگزاری شهر تایید کرده است که این شکایت انجام شده است.

فردیس تاکید کرده است که این شکایت نه از وزارتخانه بلکه برای توقف پروژه انجام شده است.

در همین حال یک مقام آگاه نیز به خبرگزاری شهر گفته است: ترك سل در شكايت خود، از دادگاه خواسته است تا پروژه اپراتور دوم را متوقف كرده و در اين خصوص بررسي‌‌هاي بيشتري به عمل آورد.

اين مقام آگاه با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات از لحاظ قانوني و مفاد قرارداد مرتكب هيچ‌گونه تخلفي نشده است،‌اظهار داشت: از لحاظ قراداد مشكلي متوجه ما نيست اما ترك سل شكايت خود را به گونه‌اي طراحي كرده تا موفق به توقف پروژه شود.

وي گفت: موضوع شكايت طرفيت طبق قرارداد زماني امكان‌پذير بود كه مبلغ حق ضمانت به حساب دولت واريز شده باشد كه اين اتفاق هيچ‌گاه نيافتاده و وزارت ارتباطات نيز مطابق قانون و قرارداد پيش رفته است.

در همین حال محمود مخبر معاون بنیاد و یکی از شرکای ایرانسل در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا از واریز مبلغ 300 میلیون یورو توسط شرکت MTN به حساب بانک ملی ایران خبر داده است.

وی خاطرنشان کرده است که تا 31 مهر ماه جاری MTN به طور رسمی به عنوان شریک خارجی اپراتور دوم معرفی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا