تکنولوژی

صنعت جهانگردى در اينترنت صاحب يك “دامين” انحصارى مى‌شود

ایرنا – وب سايتها و آدرسهاى ايميل مربوط به شركتهاى جهانگردى، خطوط هوايى، رستورانها و ساير موارد مشابه از اين پس مى‌توانند در اينترنت از “دامين” جديد ‪ .travel‬استفاده كنند.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، شركت ارتباطات اينترنتى “دى گلوب” (‪ (Theglobe‬چندى پيش مجوز استفاده و ارائه دامين جديد ‪ .travel‬را از سازمان بين‌المللى تخصيص اسامى و ارقام در اينترنت(‪ (ICANN‬دريافت كرد و سازمانها، شركتها و مراكز توريستى مورد تاييد مى‌توانند در آينده براى استفاده از آدرس اينترنتى و ايميل با پسوند ‪ .travel‬ثبت نام كنند.

شركت “ترالينس” زيرمجموعه “دى گلوب” كه مديريت دامين جديد را برعهده خواهد داشت، اعلام كرده‌است كه مجوز استفاده از اين دامين به اشخاص داده نخواهد شد و تنها در اختيار شركتها و موسسات جهانگردى و ارائه‌دهندگان خدمات مربوط، قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر فرودگاه‌ها و شركتهاى فضايى از دامين انحصارى ديگرى به نام ‪ .aero‬استفاده مى‌كنند و به همين جهت قادر به استفاده از دامين ‪ .travel‬نخواهند بود، اما شركتهاى هواپيمايى مى‌توانند براى دريافت دامين جديد ثبت نام كنند.

سازمان بين‌المللى تخصيص اسامى و ارقام انترنتى(‪ (ICANN‬به علت شلوغ شدن بيش از حد دامين‌هاى مرسوم اينترنت از قبيل ‪ ، .com‬هر از چندگاهى به ايجاد دامين‌هاى جديد براى شبكه جهانى اقدام مى‌كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا