تکنولوژی

اچ پى” عرضه رايانه‌هاى مجهز به مرورگر “نت‌اسكيپ” را آغاز مى‌كند

ایرنا – شركت “اچ پى” به عنوان يكى از بزرگترين توليدكنندگان رايانه‌هاى شخصى در جهان اعلام كرد كه مشتريان اين شركت در آينده براى خريد رايانه مجهز به مرورگر “نت اسكيپ” به جاى مرورگر “اينترنت اكسپلورر”، حق انتخاب خواهند داشت.

به گزارش سايت اينترنتى “پى‌سى‌ورلد”، “آندرو واينشتاين” سخنگوى “نت‌اسكيپ” اعلام كرد كه مشتريان “اچ پى” از ابتداى سال ميلادى آينده قادر خواهند بود رايانه‌هاى شخصى مجهز به نگارش هشتم از مرورگر اينترنتى “نت‌اسكيپ” را خريدارى كنند.

“نت اسكيپ” مرورگر اينترنتى است كه در اوايل دهه نود ميلادى و همزمان با تولد شبكه جهانى اينترنت توسط “جيم كلارك” و “مارك اندرسون” معرفى و ارائه شد و ميليونها نفر با استفاده از همين مرورگر با اينترنت آشنا شدند.

درست هنگامى كه “نت اسكيپ” به اوج شهرت و محبوبيت رسيده بود، شركت مايكروسافت با معرفى مرورگر “اينترنت اكسپلورر” به عنوان جزيى از سيستم‌عامل “ويندوز” خود، در مدت كوتاهى “نت اسكيپ” را به زانو درآورد و تقريبا اغلب كاربران اين مرورگر را به سوى “اكسپلورر” خود جذب كرد.

در نهايت شركت “آمريكا آن لاين” فن‌آورى “نت اسكيپ” را خريدارى كرد اما هرگز نتوانست آن را به روزهاى اوج خود بازگرداند.

هم‌اكنون نيز بنياد “موزيلا” براى طراحى مرورگر محبوب “فايرفاكس” خود از فن‌آورى‌هاى مورد استفاده در “نت اسكيپ” بهره مى‌گيرد اما “فايرفاكس” نيز به رغم تبليغات گسترده و جلب توجه بسيارى از كارشناسان، هنوز نتوانسته تعداد كاربران خود را به بيش از ‪ ۱۰‬درصد از كاربران اينترنت نزديك كند.

بر طبق آخرين آمارها، هم‌اكنون ‪ ۸۶/۳‬درصد از كاربران اينترنت از مرورگر “اينترنت اكسپلورر” شركت مايكروسافت استفاده مىكنند، ‪ ۸/۳‬درصد به “فايرفاكس” روى آورده‌اند، ‪ ۱/۹۳‬درصد از مرورگر “سافارى” شركت “اپل” استفاده مى‌كنند، ‪ ۱/۵۵‬درصد مرورگر “نت اسكيپ” را برگزيده‌اند و ‪ ۰/۶۲‬درصد نيز كاربر مرورگر “اوپرا” هستند.

شركت “اچ پى” اعلام كرده‌است كه پس از نظرسنجى‌هاى اخير از مشتريان خود، به علاقه‌مندى كاربران به استفاده از مرورگرهاى جايگزين “اكسپلورر” پى برده و با بررسى ساير مرورگرهاى موجود، “نت اسكيپ” را به عنوان گزينه دوم مشتريان خود برگزيده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا