تکنولوژی

رييس سازمان نظام صنفى رايانه اى:كليه كالاها همراه با كد و شناسنامه در بازار توزيع خواهند شد

ایلنا – توزيع كالاها همراه با كد و شناسنامه در بازار، تحولى جهت حمايت از حقوق مصرف‌‏كننده و مبارزه با قاچاق كالا ايجاد خواهد كرد.

مهندس اميرحسين سعيدى نائينى، رييس سازمان نظام صنفى رايانه‌‏اى، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اين مطلب كه فعاليت اين سازمان از پنجم تيرماه سال جارى به طور رسمى آغاز شده، اظهارداشت: تجربه يازده ساله‌‏اى كه از نهاد مردمى در صنف انفورماتيك به نام انجمن شركت‌‏هاى انفوماتيك وجود داشت كمك بسيارى به روند پيشرفت اقدامات اين سازمان كرده است.

مهندس سعيدى نائينى، در ادامه افزود: در مدت كوتاهى كه از تشكيل سازمان نظام صنفى رايانه‌‏اى گذشته مراحل انتقال امكانات از انجمن شركت‌‏هاى انفورماتيك به سازمان نظام صنفى رايانه‌‏اى با همكارى صميمانه هيات مديره انجمن آغاز و در حال پيگيرى است.

وى، تصريح‌‏كرد: طى اين مدت، يازده كميته تخصصى در زمينه‌‏هاى مختلف تشكيل و مسوولان كميته‌‏ها مشخص شده و ساز و كار و برنامه هاى آينده آنها به زودى به هيات مديره ابلاغ خواهد شد.

رييس سازمان نظام صنفى رايانه‌‏اى، ادامه داد: از جمله اين كميته‌‏ها، شوراى انتظامى است كه كار خود را آغاز و در حال رسيدگى به پرونده‌‏ها و شكايات است.

وى، عنوان‌‏كرد: كميسيون رييس جمهور و فناورى اطلاعات و ارتباطات نيز با حضور بسيار گرم مسوولان دولتى و فعالان و صاحب‌‏نظران بخش خصوصى تشكيل و محتواى آن در حال بررسى است.

مهندس سعيدى نائينى، با اشاره به اين كه جلسات ماهيانه شوراى مركزى به طور مرتب برگزار مى‌‏شود، گفت: از آنجايى كه يكى از وظايف مهم سازمان نظم و ساماندهى به بازار است ، در همين راستا اقداماتى صورت گرفته و علاوه بر تشكيل شوراى انتظامى، طرحى در حال بررسى و طى مراحل نهايى است.

وى، افزود: با نهايى شدن اي طرح كليه كالاها همراه با كد و شناسنامه در بازار توزيع شده و اين اقدام تحولى در جهت حمايت از حقوق مصرف‌‏كننده و مبارزه با قاچاق كالا ايجاد خواهد كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا