تکنولوژی

در اجلاس مقدماتى جامعه اطلاعاتی:هنوز تصميمى قطعى درباره‌ى مديريت اينترنت اتخاذ نشده است

ایسنا – در ساعات پايانى سومين، نشست مقدماتى اجلاس جامعه‌ى اطلاعاتى تونس ، كه در ژنو برگزار مى‌شود، اسناد مربوط به راهبرى اينترنت همچنان به نتايج قطعى دست نيافته است و اگر اين روند ادامه يابد ، نمايندگان كشورها به نتيجه‌اى نخواهند رسيد.

به گزارش سرويس جامعه‌ى اطلاعاتى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا ) در جلسات مربوط به بررسى اسناد مربوط به راهبرى اينترنت، به وضوح ديده مى‌شود كه تيم 10 نفره‌ى آمريكا در اين نشست‌ها ، بلافاصله بعد از هر نكته‌اى كه از كشورها ايراد مى‌شود «فلور» مى‌گيرد و موضوع را با همراهى يك سرى كشورها از جمله سالوادور و كانادا و ديگران مى‌دهد .

نكته ديگر ان است كه تيم تخصصى ايران و برزيل است كه با مطالعه‌ى كامل اسناد در نشست به راهنمايى گروه‌ها مى‌پردازند و در واقع پرچمدار كشورهاى جنوب هستند.

گفتنى است ، وضع قوانينى براى عدم استفاده نامشروع از اينترنت براى مقاصد تروريستى از جمله بيانيه‌هاى مهم بخش جامعه‌ى مدنى در روز پنجشنبه بود كه در زيرگروه “الف” مطرح شد و با حمايت بسيارى از كشورهاى از جمله ايران همراه بود.

همچنين اين بيانيه توسط كار گروه امنيت و حقوق بشر مشتركا مطرح شد ،و هم اكنون كشورهاى بسيارى براى مطرح كردن مطلب در حال جنب و جوش هستند.

در واقع اين بيانيه ضمن اشاره به مقاصد تروريستى اينترنتى توسط بسيارى از شبكه‌هاى تروريستى خواستار پيگيرى دولت‌ها و توجه به اسناد راهبرى اينترنت به اين موضوع شدند.

لازم به ذكر است كه اين موضوع توسط يك سازمان غيردولتى آلمانى قرائت شد كه مورد توجه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا