تکنولوژی

دستگاه کنترل از راه دور به وسیله SMS در نمایشاه جیتکس عرضه شد

آی تی ایران – يك شركت ايراني در نمایشگاه جیتکس امسال محصولی را ارایه داده است که امکان کنترل بسیاری از وسایل الکترونیکی را از طریق SMS و از راه دور فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ما این محصول که SMS com نام دارد شامل یک برد سخت افزاری با قابلیت اضافه کردن قابلیت کنترل و مانیتور از راه دور سیستم های مختلف توسط سیستم پیام کوتاه تلفن همراه است.

به گفته محمدرضا غلامی طراح این سیستم به عنوان مثال این سیستم را می توان روی یک ماشین نصب کرد و سپس هر گونه تغییر در حالت خودرو از قبیل باز شدن درها و یا روشن شدن موتور را به وسیله سرویس پیام کوتاه تلفن هماه مطلع شد . مالک خودرو می تواند از همین طریق – SMS – دستور توقف خودرو ، خاموش شدن موتور و … را صادر نماید.

به گفته غلامی این سیستم به مکان وابسته نیست و قابلیت کار کردن با پروتکل های مختلف را نیز دارد.

این سیستم برای فعالیت نیاز به نصب یک سیم کارت روی خودرو یا دستگاه مورد نظر دارد و صاحب آن می تواند دستورات دیگری را قبل سوار شدن مانند روشن شدن کولر ، چراغ ها و … را صادر کند.

SMS com به دلیل عدم استواری سرویس های موبایل در داخل کشور ابتدا در بازارهای خارجی ارایه شده اما سازندگان آن تست های لازم را روی پروتکل های GPRS و حتي اينترنت تلفني انجام داده اند و در صورت راهم بودن امکانات بلافاصله این سیستم ها در داخل کشور نیز آماده بهره برداری است.

سیستم SMS com توسط شرکت کاریار ارقام در بیست و پنجمین نمایشگاه جیتکس ارایه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا