تکنولوژی

gitex 2005 :خدمات پليس امارات در نمايشگاه جيتکس به نمايش درآمد

ابرار اقتصادی – پليس دوبى در غرفه اى در نمايشگاه جيتکس اقدام به نمايش خدمات آنلاين متعددى کرد که در حقيقت بخشى از طرح جامع دولت الکترونيکى دولت دوبى محسوب مى شود که از پنج سال قبل آغاز شده است.

مرتبط:
اخبار نمايشگاه جيتکس ۲۰۰۵

به گزارش ابرار اقتصادى غرفه پليس دوبى بخشى از غرفه دولت امارات محسوب مى شود که در کنار 21 بخش دولتى ديگر اقدام به ارايه سيستم هاى مختلفى کرده اند که در برنامه دولت الکترونيکى امارات پيش بينى شده و به دستگاه هاى دولتى و مردم امکان دسترسى به خدمات را از راه هاى مختلف داده است.

از جمله محصولات و خدمات عرضه شده توسط پليس دوبى مى توان به کيوسک هاى اطلاع رسانى و جديدترين پورتال پليس اشاره کرد.

در اين کيوسک ها بيش از 50 سرويس مختلف به مردم ارايه مى شود اين در حالى است که در اولين سال راه اندازى، اين کيوسک ها تنها 20 سرويس به مردم ارايه مى دادند.

اين کيوسک ها در اماکن عمومى همچون فروشگاه ها ، اماکن پررفت و آمد و نه تنها در دوبى بلکه در ابوظبى و شارجه نيز نصب و راه اندازى شده اند .

علاوه بر کيوسک هاى اطلاع رسانى پليس دوبى خدمات، طرح ها و پروژه هاى جديد دولت الکترونيکى را به نمايش گذاشته است .

برخى از اين خدمات که در اختيار 900 هزار ساکن دوبى قرار گرفته شامل يک پورتال خدمات الکترونيکى است که خدماتى همچون گزارش خودروهاى مسروقه و انواع جرايم ، گزارش هاى مربوط به ترافيک ، ثبت خودروها ، گواهينامه رانندگى، پرداخت جريمه ها، دريافت شکايات را ارايه مى دند.

پليس دوبى اعلام کرده که همزمان با افزايش نيازهاى شهروندان خود به گسترش سرويس هاى الکترونيکى جديد ادامه خواهد داد تا زندگى شهروندان را راحت تر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا