تکنولوژی

درباره سیستم جامع پرداخت الکترونیکی NetPay.ir

نام نویسنده: امير سعيد مرعشى نيا

ایرنا – پايگاه پرداخت ايران شركت بازرگانى نو انديشان،در سال ۸۱ با هدف ارائه اولين سيستم جامع و كاربردى تجارت الكترونيك و با تكيه بر سيستمهاى پرداخت الكترونيكى اقدام به سرمايه گذارى جهت پياده سازى اولين سايت جامع پرداخت ايران، با نام NetPay.ir نمود.

در پياده سازى اين سيستم، سعى بر آن شده است كه كاربر با اطمينان خاطر از امنيتى و قدرت سيستم، با خاطرى آسوده از قابليتها مفيد آن كه شامل سيستم جامع فروشگاه اينترنتى و پرداخت الكترونيكى مى‌باشد بهره برده و بدون صرف هزينه‌هاى گزاف راه اندازى يك فروشگاه اينترنتى، به سادگى و در اسرع وقت صاحب يك فروشگاه اختصاصى گردد. در اين طرح فروشنده و خريدار، با استفاده از يك سيستم منحصر به فرد، به سادگى و اطمينان با يكديگر ارتباط برقرار كرده و به خريد و فروش كالاها و سرويسهاى مختلف مى‌پردازند.

ابزار بازرگانى ابزاريست که با استفاده از آن قابليت فروش Online براى پايگاه هاى اينترنتى فراهم مى آيد. هر فروشنده با ايجاد يک حساب بازرگانى در پايگاه پرداخت امکان واريز وجه خريدهاى کاربران را به حساب بازرگانى خود ممکن خواهد ساخت. سبد خريد فروشگاه و پايانه ى پرداخت در کنار پايگاه پرداخت ايران ابزارهايى هستند که اين امکانات را در اختيار کاربران قرار مى دهند .پايانه ى پرداخت ابزار ارتباطى بين فروشگاه هاى پويا که داراى سبد خريد داخلى هستند و پايگاه پرداخت ايران است و به کمک آن پرداخت نهايى انجام مى گيرد. سبد خريد قابليتى در فروشگاه پايگاه پرداخت است که از طريق آن فروشگاه هاى ايستا براى فروش و تسويه با مشترى هايشان اقدام مى کنند.

پايگاه پرداخت ايران به منظور تسهيل امر خريد وفروش در شبکه ى جهانى اينترنت خدماتى را ارائه مى دهد که از آن جمله فروشگاه داخلى اين پايگاه مى باشد. اين فروشگاه با ايجاد سبد خريد براى فروشگاه هاى ايستا آن ها را براى فروش از طريق اينترنت توانمند مى سازد همچنين سايت هاى پويا نيز با استفاده از پايانه ى پرداخت مى توانند از قابليت هاى پايگاه بهرمند شوند.

فروشگاه هاى اينترنتى از دو طريق مى توانند به پايگاه پرداخت متصل شوند: روش اول از طريق سبد خريد پايگاه: سبد خريد قابليتى در فروشگاه پايگاه پرداخت است که از طريق آن فروشگاه هاى ايستا براى فروش و تسويه با مشترى هايشان اقدام مى کنند.

روش دوم از طريق پايانه ى پرداخت: پايانه ى پرداخت ابزار ارتباطى بين فروشگاه هاى پويا که داراى سبد خريد داخلى هستند و پايگاه پرداخت ايران است و به کمک آن پرداخت نهايى انجام مى گيرد. مهم ترين مورد در پياده سازى پايگاه پرداخت ايران، امنيت اين پايگاه است که براى اين منظور تلاش بسيارى در ايمن سازى قسمت هاى مختلف اين پايگاه شده است.

همچنين در قسمت هاى حساس اين پايگاه، از تکنولوژى SSL براى جلوگيرى از رديابى اطلاعات حسا کاربران استفاده شده. همچنين اطلاعات شخصى کاربران اين پايگاه از اهميت ويژه اى برخوردار است و فقط براى ارتباط با آنها، از اين اطلاعات استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا