تکنولوژی

تهرانى ها قبض آب، برق و تلفن را از طريق SMS بپردازند

آی تی ایران – امكان پرداخت قبض آب، برق و تلفن ثابت شهر تهران از طريق سرويس پيام كوتاه تلفن SMS در بانك توسعه صادرات ايران فراهم شد. پيش از اين پرداخت قبض از طريق اينترنت و همچنين سرويس وپ تلفن همراه در بانك توسعه صادرات ايران فعال شده بود.

به گزارش روابط عمومى بانك توسعه صادرات ايران، در حال حاضر در اين بانك از هر سه نفر مشترى فعال، يك نفر استفاده كننده خدمات بانكدارى الكترونيك است. خدمات بانكدارى الكترونيك بانك توسعه صادرات ايران به سه قسمت عمده اينترنت بانك، موبايل بانك و SMS بانك تقسيم مى‌شود.

خدماتى كه در بخش اينترنت بانك توسعه صادرات ارائه مى‌شود شامل مشاهده صورت حساب، پرداخت الكترونيك قبض‌ها، خريد و فروش سهام، نرخ بازار بورس كشور و نرخ ارز است.

دارندگان حساب در اين بانك مى‌توانند از تمامى خدمات بانكى كه در بخش اينترنت بانك توسعه صادرات ارائه مى‌شود بر روى تلفن همراهشان كه مجهز به سيستم وپ (WAP) باشد استفاده كنند.

در اين گزارش به جديدترين خدمت اين بانك تحت عنوان خدمات بانكى از طريق سرويس پيام كوتاه تلفن همراه SMS بانك اشاره شده و آمده است: قابليت اين سرويس به صورت يك طرفه و دوطرفه است. در پيام كوتاه يك طرفه، مشترى با فعال كردن اين سرويس در سايت بانك قادر است به محض هر واريز و يا برداشتى، وضعيت حسابش را بر روى گوشى تلفن همراه مشاهده كند.

اما در نوع پيام كوتاه دو طرفه به درخواست مشترى و نوشتن كد مشخصى كه از طريق SMS به بانك ارسال مى‌شود اطلاعات و يا عمليات موردنياز مشترى برايش ارسال و يا انجام مى‌شود. روابط عمومى اين بانك با اعلام اينكه SMS تلفن همراه وسيله‌اى سريع‌تر براى اطلاع از تغييرات حساب است خاطرنشان كرد: تعداد مشتريانى كه به صورت يك طرفه و فقط به منظور دريافت اطلاعات بانكى از خدمات SMS بانك توسعه صادرات استفاده مى‌كنند نسبت يك به 16 دارد.

در حالى كه از هر 64 نفر مشترى يك نفر بخش رايانامه يا Email خود را فعال كرده است. بنا بر آمار اعلام شده از پاييز سال گذشته كه خدمات پرداخت الكترونيك قبض‌ها از طريق اينترنت راه‌اندازى شد حدود پنج هزار قبض آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه پرداخت شده است. به غير از قبض تلفن همراه كه در سراسر كشور قابل پرداخت است، در حال حاضر امكان پرداخت الكترونيك قبض‌هاى آب، برق و تلفن ثابت در شهر تهران فراهم شده است.

اين در حالى است كه بانك توسعه صادرات ايران در تهران تنها پنج شعبه و 23 شعبه در شهرهاى ديگر دارد و على‌رغم كمبود شعب بانك به واسطه تخصصى بودن خدماتش در بخش صادرات، هموطنان از اين خدمات استقبال خوبى كرده‌اند. شماره تلفن گوياى معرفى خدمات بانكدارى الكترونيك بانك توسعه صادرات 88709022 است كه به صورت شبانه‌روز، نحوه استفاده از اين را معرفى مى‌كند. ضمنا سايت اين بانك در نشانى www.edbi.org واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا