تکنولوژی

رييس کميسيون مشترک اپراتور دوم:راضى نيستيم MTN جاى ترك سل را بگيرد

ایلنا – ما علاقه‌‏منديم قرارداد بهره‌‏بردار اپراتور دوم تلفن همراه به شيوه‌‏اى كه در مجلس مورد بررسى قرار گرفت يعنى 49 درصد طرف ترك و 51 درصد كنسرسيوم ايرانى انجام شود.

سيد مصطفى سيد هاشمى رييس كميسيون مشترك اپراتور دوم و رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس درگفت و گ با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: ما علاقه‌‏منديم كه قرارداد ايران سل كه از سوى مجلس تاييد شده با كشور تركيه منعقد شود.
وى، با بيان اين كه دو ويژگى‌ اسلامى بودن و همسايگى كشور تركيه آنها را در اين قرارداد در اولويت قرار داده است، گفت: اولويت قضيه با ترك‌‏ها است و آنها نبايد اين فرصت را از دست بدهند.
سيد هاشمى، در خصوص بانك ملى به عنوان شريك سوم اين قرارداد خاطرنشان كرد: تنها 21 درصد سهم اين قرارداد در اختيار بانك ملى و پست بانك به عنوان وديعه 3 ساله است كه بعد از اين مدت بايد به بخش خصوصى واگذار شود و ترك سل بايد پول را به حساب وزارت ارتباطات وارز كند؛ ضمن اين كه بانك ملى در كنار گذاشتن ترك سل هيچ نقشى ندارد.
وى، يادآور شد: پروانه شبكه خدمات اپراتور دوم با واريز پول به حساب وزارت ارتباطات از سوى ترك سل در اختيار آنها قرار مى‌‏گيرد.
رييس كميسيون مشترك اپراتور دوم تلفن همراه، با بيان اين‌‏ كه ما براى كشور تركيه احترام قائل هستيم، گفت: از مسئولين كشور تركيه مى‌‏خواهيم كه اين فرصت طلايى را براى برقرارى ارتباط مشترك از دست ندهند و براى واگذارى 15 ميليون شماره تلفن همراه در صحنه حضور داشته باشند.
وى، تصريح كرد: با انجام تعهدات فى مابين شركاى ايرانى و خارجى و نيز برطرف كردن مشكلات درونى ترك سل با شركاى فنلاندى خود، اميدواريم اين بهره‌‏بردارى سريع‌‏تر به نتيجه برسد.
وى، يادآور شد: بسيارى از تجار ايرانى و تركيه‌‏اى براى تبادل اقتصادى به اين قرارداد چشم دوختند و اگر ترك‌‏ها به هر شكلى نتوانند به وظايفشان عمل كنند اين كشور تركيه است كه بيشتر متضرر مى‌‏شود.
رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس، اظهار داشت: هم دولت و هم مجلس شوراى اسلامى به اين قرارداد به عنوان دو كشور دوست و برادر اهميت داده و مى‌‏دهند.
وى، با اظهار اميدوارى از استفاده بهينه ترك‌‏ها از فرصت پيش‌‏آمده، گفت: ترك سل بايد هر چه سريع‌‏تر با انجام تعهدات نسبت به عرضه خدمات اپراتور دوم اقدام كند و هر نوع عقب‌‏نشينى در انجام اين تعهدات زمينه را براى رقبا فراهم مى‌‏كند.
سيد هاشمى، با اشاره به شركت آفريقايى به عنوان برنده دوم مناقصه اپراتور دوم يادآور شد: ما اصلا راضى نيستيم كه MTN جاى ترك سل را بگيرد و به طور قانونى هيچ كس حق كنار گذاردن ترك‌‏ها را ندارد.
وى، در پايان افزود: حيف است كه تبريك دو رييس جمهور ايران و تركيه را به عنوان دو كشور دوست و برادر به دليل عدم تفاهم به هم بزنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا