تکنولوژی

اختلافات ترک سل باشرکای ايرانی اعلام شد

ICTna.ir (آرش کريم بيگى) – عصر ديروز خبرگزارى ايسنا خبرى را منتشر کرد مبنى بر اينکه “ترک سل در آخرين روز از فرصت تعيين شده تفاهم نامه با شرکاى داخلى اش را امضا کرد” و در انتهاى خبر آمد که طرف ترك قرارداد اميدوار است تا پايان امسال سرى اول سيم‌كارت‌هاى اپراتور دوم را وا‌گذار كند.

ظهر امروز و در محل دفتر مشاور ايرانى ترک سل (دکتر باقرى) جلسه اى با حضور خبرنگاران خبرگزارى ها و مسئول هماهنگ کننده ترک سل در ايران تشکيل شد.

در اين جلسه اعلام شد که سندى که روز گذشته امضا و به دفتر مهندس داورى نژاد ارسال شده تنها پيش قرار داد لايسنس اصلى ايرانسل است و طى آن ترک سل تنها پذيرفته است که سهامدار ۴۹درصد کنسرسيوم ايرانسل باشد! ! !

طبق گفته هاى عرفان اونور و دکتر باقرى ساعت ۱۸ عصر روز گذشته جلسه اى با حضور تمام اعضا و شرکاى ايرانسل در محل ساختمان بنياد مستضعفان (يکى از سهامداران ايرانسل) تشکيل شد و طى آن به ۶ مورد اختلاف و ابهام ترک سل رسيدگى شد.

اين اختلافات به شرح زير بود که ظاهرا حل و فصل شده است:
۱ – تعيين وضعيت حق راى سهامداران با توجه به مصوبه مجلس
۲- تاسيس کميته مديريتى زير نظر هيئت مديره براى رفع و رجوع مسائل فنى و اجرايى
۳- تساوى حق راى ميان طرفي براى فروش سهام
۴- خرج سهامدار خارجى پرمان ارتباط از اين مجموعه
۵- تعيين نقش بانک ملى در اداره ۲۱درصد سهام مانده
۶- رجوع طرفين به دادگاه بين المللى ICC درصورت بروز اختلاف

هماهنگ کننده ترک سل در ايران اضافه کرد: بجز پيش قرارداد لاينسل ايران سل لايحه الحاقيه اى در ۱۲ بند تدوين و به قرارداد اصلى پيوست شده و تمام سهامداران داخلى و خارجى ايرانسل آن را امضا کرده اند.

عرفان اونور تصريح کرد در ۹۵ درصد موارد اختلاف نظرى با شرکاى ايرانى خود نداريم و اختلافات جزئى اى که وجود دارد طبيعى است و نميتواند باعث عدم اجراى پروژه شود.

وى با گلايه از عدم رعايت تساوى ميان طرفين داخلى و خارجى از طرف وزارت ICT گفت ما از وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات ايران درخواست کرديم که ميان ما و شرکاى داخلى مساوات و برابرى را رعايت کند که متاسفانه تاکنون پاسخ صحيحى دريافت نکرده ايم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا