تکنولوژی

تکنولوژى برتر سامسونگ در موبايل D600

آی تی ایران – سامسونگ گوشى جديد و چهاربانده‌ى D600 خود را به زودى به بازار عرضه خواهد کرد. در اين مدل طراحى و كارآيى به توازن رسيده‌اند: از يک سو كيفيت تصويربردارى و فيلمبردارى به لطف وضوح دو مگاپيکسلى و ضبط و پخش تصوير با فرمت MPEG4 به طور قابل توجهى افزايش يافته؛ و از سوى ديگر صفحه بزرگ دو اينچى با شفافيت ۲۶۲ هزار رنگ QVGA و بلند گوهاى استريو در دو طرف گوشى کار با آن را بسيار دلنشين ساخته است.

از ديگر قابليت‌هاى گوشى جديد سامسونگ بايد به پخش موسيقى MP3 و AAC و نيز امکان گوش کردن به موسيقى از طريق هدست بى‌سيم (بلوتوث) اشاره کرد. سازگارى D600 با فايلهاى iPod شرکت اپل را مى‌توان يکى ديگر از مزاياى آن برشمرد.

سامسونگ با درك نياز روز مشتريان، در مدل D600 امکانات ادارى و چندرسانه‌اى جديدى را اضافه کرده: از جمله اينکه مى‌توان فايل‌هاى Word،Excel، Power Point، PDF و TXT را ذخيره و بر روى صفحه‌ى نمايش گوشى مشاهده کرد؛ همچنين مانند دوربين‌هاى فيلمبردارى رايج در بازار مى‌توان عکس يا فيلم گرفته شده را برروى تلويزيون نشان داد. اين قابليت مخصوصا براى ارايه مطالب در سمينارها بسيار کارآمد است چراکه بدون داشتن کامپيوتر براحتى مى‌توان فايل‌هاى مورد نياز را بروى پروجکشن نمايش داد. جالب اينجاست که D600 با تمامى اين وژگى‌ها فقط ۹۹ گرم وزن دارد.

تكنولوژى نوين بلوتوث موبايل شما را متحركتر ساخته و بر ميزان راحتى كار آن افزوده است. با گشايش كانالهاى اتصالى جديد جهت چاپگر يا ديگر دستگاههاى موبايل، كار اشتراك گذارى و همزمان سازى فايلها بسيار آسانتر شده است. D600 با برخوردارى از تكنولوژى PictBridge و Bluetooth مى‌تواند مستقيما تصاوير، پيغامها و شماره‌هاى تماس را براى چاپ با فشردن يك دكمه و بدون نياز به كامپيوتر و حتى کابل به چاپگر بفرستد.

هر روز به تعداد کسانى که علاقه دارند عکس، فيلم، موسيقى و ديگر فايلهاى کامپيوترى خود را در گوشى به همراه داشته باشند افزوده مى‌شود؛ با اين حساب دير حافظه‌هاى داخلى کفاف اين همه حجم اطلاعات را نداده و چاره‌اى جز استفاده از حافظه جانبى نيست. به همين دليل سامسونگ در اين گوشى ۴۸ مگابايت حافظه داخلى را براى مصارف عمومى مانند دفتر تلفن، پيام‌هاى ارسالى و دريافتى و ديگر فايل‌هاى ضرورى اختصاص داده و براى مصارف پر حجم ديگر کاربران مى‌توانند بسته به نيازشان حافظه لازم را بصورت جانبى ارتقاء دهند.

سامسونگ در اين گوشى از حافظه جانبى موسوم به T-Flash استفاده کرده که کوچکترين کارت حافظه جانبى دنياست. با استفاده از T-Flash، نقل و انتقال اطلاعات بسيار آسان شده و کاربران مى‌توانند در آن فايلهاى كارى، موسيقى‌هاى دلخوا، تصاوير ويديويى، ملودى‌هاى زنگ و بازى‌هاى مورد علاقه خود را ذخيره کنند.—30-

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا