تکنولوژی

فروش بى‌سابقه يك‌ميليون آهنگ تنها در 4روز

نام نویسنده: زهره اشرف‌

دنیای اقتصاد – شركت كامپيوترى Apple اعلام كرده است فروشگاه تازه تاسيس آنلاين اين شركت در ژاپن، تنها در طول 4روز يك‌ميليون آهنگ فروخته است كه مى‌توان آن را شروع بسيار خوبى براى خدمات دانلود آهنگ در دومين بازار موسيقى دنيا دانست.

جالب توجه است كه Apple كاليفرنيا، هفته گذشته iTunes را در ژاپن با هدف جذب علاقه‌مندان به موسيقى، افتتاح كرده است. اين مجموعه شامل افزون بر يك ميليون آهنگ مختلف با قيمت‌هاى ارزان‌تر از ديگر رقيبان است.

Apple از هنگامى كه iTunes را 2سال پيش در ايالات متحده بنيان نهاد، 500ميليون آهنگ در 19كشور دنيا فروخته است. اين خدمات موسيقى در بازار انگلستان، فرانسه و چند بازار اصلى اروپا ارايه شده است.

حال آنكه، ژاپن، بيستمين كشور ارائه كننده اين خدمات، سريع‌ترين پيشرفت را داشته است و در زمانى بسيار كوتاه، يعنى تنها 4روز پس از افتتاح اين سرويس، يك ‌ميليون آهنگ دانلود شده است.

قبل از ورود خدمات موسيقى Apple به ژاپن، يكه تاز بى رقيب دانلود آنلاين Mora بوده كه پشتيبانى آن بر عهده Sony بوده است.

مدير عامل Apple در اين باره گفته آنان مى‌دانند كه هر ماه 400000 تا 500000آهنگ در فروشگاه‌هاى آنلاين ژاپن، موسيقى فروخته مى‌شده كه بيشتر آنها را Mora مى‌فروخته است.

اما به عقيده وى نكته جالب اين است كه شركت آنان تنها در طول 4روز بيش از دو برابر اي تعداد آهنگ را فروخته و اين رويداد بسيار اميدوار كننده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا