تکنولوژی

ياهو به دنبال على بابا

همكاران سيستم – براساس گزارش‌هاى موجود، ياهو، يكى از عظيم‌ترين شركت‌هاى اينترنتى در دنيا، در تلاش است كه سهمى از بزرگ‌ترين شركت تجارت الكترونيك چين يعنى Alibaba.com را ب دست آورد.

ياهو و شركت يادشده از چند ماه پيش، مذاكراتى داشته‌اند، اما هنوز مشخص نشده است كه آيا به توافق نهايى رسيده‌اند يا خير.

گفتنى آن كه اين پيشنهاد، يكى از بزرگ‌ترين سرمايه‌گذارى‌هاى خارجى دريك شركت فناورى چينى خواهد بود و مى‌تواند رقيب جديدى براى ابرشركت فروش آنلاين، يعنى eBayدر چين به شمار آيد.

مسئولان ياهو و Alibaba از بازگوكردن مذاكرات خود سر باز زده‌اند، اما مجله‌ى Forbes كه براى نخستين بار اين خبر را منتشر كرده، در وب سايت خود نگاشته است كه ياهو بيش از 1 ميليارد دلار به صورت نقدى براى به دست آوردن 35 درصد از سهام اين شركت خواهد پرداخت.

در خور توجه است كه شركت‌هاى مايكروسافت، ياهو، گوگل، eBay و آمازون به دنبال سرمايه‌گذارى و يافتن شريكانى در چين هستند. اين كشور با جمعيتى برابر با 1.3 ميليارد نفر، 100 ميليون نفر، كاربر اينترنت دارد.

بر اساس برخى منابع خبرى، چين از نظر افراد جست وجو كننده در اينترنت تا سال 2010 از آمريكا پيشى خواهد گرفت.

در سال‌هاى گذشته، بسيارى از شركت‌هاى اينترنتى آمريكايى براى سرمايه‌گذارى در چين نهايت تلاش خود را كرده‌اند. براى مثال آمازون دات كام، بزرگ‌ترين فروشنده‌ى كتاب آنلاين چين را از آن خود ساخته، eBay نيز، سايت حراج اينترنت چينى را به بهاى 180 ميليون دلار خريد و ياهو موتور جست وجوى اينترنت 3721 را خريدارى كرده است.

Alibaba.com ، يكى از مطرح‌ترين نمايندگى‌هاى انحصارى آنلاين در چين است. اين شركت در سال 1999 توسط «جك ما» تاسيس شده و اكنون وب سايت آن بيش از 10 ميليون كاربر عضو دارد.

تحليل گران گفته‌اند كه ياهو اكنون بر آن است سهمى از اين شركت را به دست آورد، چراكه پيش از اين، شركت ياهو درگيرى‌هايى با رقيبان خود در چين داشته است و اكنون قصد دارد پا به پاى آنان حركت كند.

منبع : Cnetnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا