تکنولوژی

ويروس هاى کامپيوترى به تعطيلات نمى روند

آی تی ایران – در سال هاى گذشته برخى از خطرناک ترين ويروس ها در ماه اوت (اواسط فصل تابستان) منتشر شده اند. با وجود تعطيلات تابستانى و کاهش فعاليت هاى تجارى، ويروس هاى کامپيوترى همچنان فعال هستند و کاربران را تهديد مى کنند.

به گزارش لابراتوار آنتى ويروس پاندا (PandaLabs) در طول ماه اوت، زمانى که بسيارى از مردم در حال گذراندن تعطيلات هستند و فعاليت هاى تجارى و ادارى به حداقل مى رسد، ويروس نويس ها همچنان به کارشان ادامه مى دهند و حتى بدافزار هاى خطرناک ترشان را در همين ايام رو مى کنند.

در سال هاى اخير، در ماه اوت شاهد شيوع بدافزار ها يى بوده ايم که باعث وارد آمدن خسارات فراوانى به صنعت IT شده اند. کرم اينترنتى Sircam در ماه اوت سال 2001 منتشر شد. اين کرم که در پيغامى با عنوان “ Hi, how are you?” (سلام، احوال شما؟) پنهان بود به سرعت پخش شد، به صورت خودکار خود را براى تمام آدرس هاى موجود در کامپيوترهاى آلوده ارسال و سپس خود را در شبکه هاى Windows NT کپى کرد. اين کرم اطلاعات شخصى کاربر را مى دزديد، فضاى زيادى از هارد ديسک را اشغال مى کردو اطلاعات روى آن را از بين مى برد. کرم ديگرى نيز با نام CodeRed در همان ماه ظاهر شد که با انتشار در شبکه هاى کامپيوترى به طور مشخص Index Server 2.0، Indexing Service و Internet Information Server را هدف قرار مى داد.

اوت سال 2003 نيز خاطرات بدى براى کاربران اينترنت بر جاى گذاشت. در آن ماه بدافزارهاى Mimail، Blaster و Sobig.F منتشر شدند. در اين ميان کرم اينترنتى Blaster (با ارائه نسخه هاى متفاوتى در همان ماه) بيشترين خسارت را بر جاى گذاشت؛ به خصوص روى کامپيوتر هايى که سيستم عامل آنها Windows 2003/XP/2000/NT ود و يک وصله امنيتى خاص را نصب نکرده بودند.

تابستان گذشته هم با وجود بدافزارهايى چون Bagle.AH، Mydoom.N و Bagle.AM تابستان امنى براى کاربران و شرکت ها نبود. از ميان آنها , Mydoom.N که با استفاده از جست و جو گر هاى مطرحى چون گوگل و ياهو، آدرس هايى را براى هدف قرار دادن پيدا مى کرد از همه مخرب تر بود. اوت 2004 همجنين شاهد پيدايش اولين ويروس براى سيستم هاى 64 بيتى بود.

ماه اوت امسال (همين روزها) نيز شاهد پيدايش اولين ويروس براى نسخه آزمايشى يک سيستم عامل بوديم؛ ويروسى که براى نسخه بتاى ويندوز ويستا نوشته شد. لوئيس کورونس مدير PandaLabs در اين باره مى گويد: “در اين ايام که فعاليت هاى تجاى کاهش مى يابد، بسيارى از کاربران هم حفاظت از سيستم هايشان را مانند دوران کارى جدى نمى گيرند و همين جاست که سر و کله ويروس نويسان پيدا مى شود. به همين دليل دنبال کردن تدابير امنيتى و به روز رسانى نرم افزار هاى مربوطه همانند قبل و حتى بيشتر، بسيار حياتى است.

براى دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه بدافزار ها و ويروس ها مى توانيد به سايت www.mec-security.com يا www.pandasoftware.com مراجعه کنيد.

نوشته های مشابه

‫100 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا