تکنولوژی

مايكروسافت: ويروس‌ها ويستا را آلوده نمى‌كنند!

مشورت – ابزار scripting جديدى توسط يك نويسنده‌ى ويروس مورد هدف قرار گرفته، اما اين ابزار جزئ از ويندوز ويستا نخواهد بود.

مايكروسافت به دنبال عرضه‌ى ابزارى با نام Monad است تا آن را به عنوان بخشى از سيستم عامل بعدى ويندوز خود با نام كد Longhorn Server منتشر سازد كه قرار است در سال 2007 وارد بازار شود.

Monad در نسخه‌ى نهايى ويندوز ويستا نخواهد بود. بنابراين ويروس‌هاى پنهانى آينده، اين سيستم عامل را آلوده نخواهند ساخت. مايكروسافت در حال بررسى انتشار عمومى پنج نمونه از كدهاى مخربى است كه Monad را مورد هدف قرار داده‌اند. اين ابزار ابتدا قرار بود در ويستا قرار گيرد.

Monad كه با عنوان MSH نيز شناخته مى‌شود، جايگزينى براى command shell نسخه‌هاى فعلى ويندوز است. Command shell به كاربران امكان مى‌دهد تا به فرمان‌هاى مبتنى بر متن وارد گردند. Monad براى تسترها قابل دسترس است، اما نه به عنوان بخشى از نخستين بتاى ويستا.

نمايندگان مايكروسافت گفته‌اند كه Monad ابتدا به عنوان يك ويژگى از Exchange 12، انتشار بعدى سرور ايميل مايكروسافت در نيمه‌ى دوم سال 2006 به بازار خواهد آمد. Monad از ويندوز سرور 2003، ويندوز XP و لانگهورن پشتيبانى خواهد كرد. مايكروسافت مى‌تواند Monad را به عنوان يك به روز رسانى سيستم عامل و يا add-on قابل دانلود منتشر كند.

منبع : CNET News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا