تکنولوژی

در برخى از سازمان‌هاى دولتى، بعدازظهرها ترمينيت صورت مى‌گيرد

ایسنا – رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويى، گفت: تخلفات VOIP انجام شده در شركت مخابرات به دادگاه تخلفات ادارى ارجاع و ضرر و زيان وارد اخذ خواهد شد.

مهندس «مسعود داورى‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد نحوه‌ى برخورد سازمان تنظيم مقررات با تخلفاتى كه در رابطه با VOIP در داخل مخابرات انجام مى‌شود، اظهار داشت: برخورد سازمان در قبال هر نوع از مفاسدى كه در داخل مجموعه اتفاق بيافتد به اين شكل است كه پرنده‌ى مربوط را به دادگاه تخلفات ادارى ارجاع مى‌دهد.

وى تصريح كرد: آنچه كه در اين زمينه به عنوان تخلف و سوء استفاده به شمار مى‌رود به اين ترتيب است كه در برخى سازمان‌هاى دولتى، بعدازظهرها تلفن ادارى از طريق خطوط داخلى وارد جعبه‌ى Voice Over IP اينترنت شده و ترمينيت صورت مى‌گيرد، بدين ترتيب از سوئيچ دولتى به عنوان كابل اختصاصى استفاده مى‌شود كه همانند دزدى اموال دولتى است.

وى، افزود: اگر تخلفات در اين رابطه براى سازمان مبرز شود ضرر و زيان وارده در دادگاه مانند هر جرم ديگرى اخذ خواهد شد.

وى با بيان اينكه به طور مشخص در آيين‌نامه‌ى VOIP كه در كميسيون تنظيم مقررات در حال بررسى است، چيزى در مورد تخلفات دولتى ذكر نشده است، تصريح كرد: هر روال ديگرى به غير از مواردى كه در آيين‌نامه ذكر و يا اعلام شده چه دولتى و چه خصوصى، جرم به شمار مى‌رود.

وى افزود: تا قبل از ايين‌نامه، ضابطه‌اى در اين زمينه وجود نداشت، اما در صورت تصويب آيين‌نامه، مقرراتى مكتوب در اين زمينه خواهيم داشت.

وى ادامه داد: اگر تخلفات در زمينه‌ى VOIP در بخش خصوصى انجام شود امكانات آنها قطع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا