تکنولوژی

رئيس سازمان نظام صنفى رايانه‌يى كشور:به تخلفات و تقلب‌هاى شركت‌هاى IT رسيدگى مى‌كنيم

ایسنا – رئيس سازمان نظام صنفى رايانه‌يى كشور، گفت: يكى از مهم‌ترين وظايف سازمان، رسيدگى به تخلفات و تقلب‌هايى است كه توسط شركت‌هاى فعال در اين حوزه انجام مى‌شود.

مهندس ”امير حسين سعيدى نائيني” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: آن‌چنان كه در اساسنامه‌ى سازمان نظام صنفى رايانه‌يى كشور پيش‌بينى شده هر استان داراى شوراى انتظامى است و در شوراى انتظامى مركز نماينده‌ى قوه‌ى قضائيه نيز حضور دارد و سعى مى‌شود كه تخلفات صورت گرفته در عرضه‌ى اين فناورى در آنجا حل و فصل شود.

وى افزود: جريمه‌هايى نيز براى ركت‌هاى متخلف پيش‌بينى شده كه تكرار جرائم منجر به بسته شدن شركت تا 10 سال نيز مى‌شود و اين شامل حال تمام متخلفان اعم از شركت‌ها و فروشگاه‌هاى فعال اين حوزه نيز مى‌شود.

سعيدى در پاسخ به خبرى كه هفته‌ى گذشته در سايتى مبنى بر كلاهبردارى يك شركت در روز روشن اعلام شده بود، گفت: اين گزارش از يك باب كه نشاندهنده‌ى نظارت رسانه‌ها بر عملكرد شركت‌ها مى‌باشد كه موجب اميدوارى است، اما از آنجايى‌كه طرح اين‌گونه مسائل اعتبار و حيثيت شركت‌ها را در برمى‌گيرد چنان‌چه سايت مزبور بر ادعاى خود مستنداتى دارد بايد به نظام صنفى ارائه دهد تا مورد بررسى بيشترى قرار گرفته و نتايج آن در اختيار عموم قرار گيرد.

رئيس سازمان نظام صنفى رايانه‌يى كشور تاكيد كرد: اگر مدارك و مستنداتى دال بر وقوع چنين جرمى توسط شركت وجود دارد بايد ارائه شود تا موضوع را پى‌گيرى كنيم در غير اين‌صورت از آنجايى‌كه اعتبار و حيثيت اين شركت در ميان است بايد دقت بيشترى به عمل آيد و به صرف اعلام خبر توسط يك سايت نمى‌توانيم عكس‌العمل عجولانه در اين خصوص نشان دهيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا