تکنولوژی

مدير مركز پژوهش‌هاى ارتباطات:خاتمى نماد آزادى اطلاعات در جامعه‌ى ايرانى است

ایسنا – مدير مركز پژوهش‌هاى ارتباطات گفت: خاتمى نماد آزادى اطلاعات در جامعه‌ى ايرانى است.

دكتر «حسين ابراهيم‌آبادى» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس جامعه‌ى اطلاعاتى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ى عملكرد دولت فعلى در تحقق مباحث آزادى بيان و حق دسترسى آزادانه به اطلاعات و ديدگاه‌هاى دولت آتى، اظهار داشت: آزادى اطلاعات در هر جامعه‌اى داراى شاخص‌هايى است كه اگر آن‌ها شكل بگيرند، اين فرآينده محقق خواهد شد.

به عقيده‌ى وى در اين هشت سال رسانه‌ها بويژه مطبوعات رشد چشم‌گيرى داشتند و توانستند در بعد اطلاع‌رسانى و افزايش سطح آگاهى‌عمومى گام‌هاى موثرى بردارند.

اين محقق ارتباطات با اشاره به اينكه رسانه‌هاى الكترونيكى يكى ديگر از پديده‌هاى اين دوران بوده‌اند، تصريح كرد: رسانه‌هاى الكترونيكى توانستند به توسعه‌ى فضاى نسبتا باز اطلاعاتى در جامعه كمك كنند و شكلگيرى صدها سايت اطلاع‌رسانى و وبلاگ، گوياى اين مساله هستند.

به عقيده‌ى وى بخشى از گردش آزادانه‌ى اطلاعات به نظام ديوان‌سالارى در هر جامعه‌اى برمى‌گردد كه تا چه ميزان متعهد به انتشار آزادانه‌ى اطلاعات در ميان عامه‌ى جامعه هستند. اما در سيستم مديريتى ما همواره اطلاعات محرمانه انگاشته شده است و كمتر اجازه‌ى خروج آن را مى‌دهند.

ابراهيم‌آبادى، يكى ديگر از مشكلات توسعه‌ى گردش آزاد اطلاعات را در عدم سيستم مكانيزه‌ى يكپارچه ‌در كشور دانست و تصريح كرد: اگر اين سيستم يكپارچه در كشور ايجاد شود بسيارى از اطلاعاتى كه در سيستم ادارى ما به فراموشى سپرده مىشود، به موقع و سريع‌تر در اختيار عموم قرار مى‌گيرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا