تکنولوژی

نکته هايى درباره برون سپارى IT

نام نویسنده: نازنين کى نژاد

همکاران سیستم – براى بيش‌تر شركت‌ها و سازمان‌هاى دنيا برون‌سپارى به کشورهاى ديگر گزينه‌ جالبى است، اما اين شركت‌‌ها چندان مايل به تجربه اين نوع برون سپارى نيستند. ناآگاهى از مزاياى برون‌سپارى و امكانات آن از مهم‌ترين دلايل بروز اين مساله است.

ناکامى در به ثمر رسيدن پروژه‌هاى نرم‌افزارى برون‌سپارى افرا را از ورود به ميدان و انتخاب گزينه‌هاى مختلف موجود باز مى‌دارد. اين در حالى است كه بازار جهانى امروز در مسير تحولى سريع و عظيم گام برمى‌دارد. شركت‌ها، صرف‌نظر از اين كه ارائه كننده محصولات يا خدمات هستند ، بايد بدون مسامحه و ساده انگارى در يافتن راه‌حل، براى نيل به اهداف توام با كاهش هزينه‌ها عزم خود را جزم كنند. در اين ميان توانايى بهکرد تجارت اصلى در کنار حضور در مرزهاى تازه فناورى بزرگ‌ترين دستاورد برون‌سپارى براى جامعه تجارت جهانى است.

راه‌كارهايى منطقى و بااهميت وجود دارد كه به راحتى استفاده از برون‌سپارى نرم‌افزار به کشورهاى ديگر را تضمين مىكند. تاكنون هند توانسته است خود را به عنوان مركز و رقيب اصلى ارائه خدمات برون‌سپارى نرم افزارى مطرح كند.

توليد نرم‌افزار در کشورهاى ديگر برخلاف توليد آن در داخل کشور يا در خود شرکت، ويژگى‌هاى خاصى دارد که با روند آن همراه است. بديهى است براى دستيابى به موفقيت در اين راه به اقداماتى اساسى نياز داريم.

برون‌سپارى توليد نرم‌افزار حتى اگر با تقاضاى زياد و پيش‌نهادهاى پرسود همراه باشد، در صورت عدم مديريت صحيح خود به مشكلى بزرگ تبديل خواهد شد. اما شركت‌هاى حرفه‌اى استفاده كننده از برون‌سپارى توليد نرم‌افزار يا موسسات سخت‌افزارى، امروزه بسيار محتاط هسند و قبل از انتخاب شريك نرم‌افزارى مناسب دقت فراوان مى‌كنند.

حتى با افزايش چشم انداز، سرعت و ميزان برون‌سپارى، بسيارى از شركت‌ها از دستيابى به تمام منافع برون‌سپارى بازمانده، در دام مشکلات جانبى گرفتار مى شوند. براى نمونه مشترى هاى کامپيوترهاى دل پس از تجربه خدمات پس از فروش اين شرکت که به شرکتى در کشور ديگر برون سپارى شده بود، سيل انتقاد را به سوى اين شرکت روانه کردند. همين مسايل است که باعث مى شود برخى در برابر برون سپارى احتياط به خرج دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا